اقتدار دفاعی کشور محصول تلاش صنایع دفاعی و نیروهای مسلح است


ساعت: 07:42
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891608

وزارت دفاع در بیانیه ای تاکید کرد: صنایع دفاعی; رکن اصلی بازدارندگی مؤثر، خودباوری و عزت نفس ملی است و اقتدار دفاعی کشور محصول تلاش‌های صنایع دفاعی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، وزارت دفاع در اطلاعیه ای اعلام کرد: صنایع دفاعی; رکن اصلی بازدارندگی موثر نماد باشکوه خودکفایی ملی، خودباوری و خودباوری است.

متن بیانیه به شرح زیر است؛

صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گذر از دوران تلخ وابستگی، ذلت و عقب ماندگی رژیم منحوس پهلوی که سایه زشت هزاران مستشار آمریکایی همواره بر سر آن بوده است. ایشان با رهبری امام راحل و همت مردم شجاع و انقلابی و با بکارگیری عزم راسخ و به صحنه آوردن استعدادهای خلاق و انقلابی، علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان، به دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیزی دست یافتند. ایران اسلامی.

حوزه صنعت دفاعی کشور با پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اینک رکن اصلی بازدارندگی موثر و نماد باشکوه خودکفایی ملی، خودباوری و خوداتکایی است. و صحنه رعب و وحشت دشمنان ملت ایران بویژه رژیم امپریالیستی و تروریستی آمریکا و صهیونیسم بین المللی.

با توجه به اهمیت نقش علم و صنایع دفاعی در روند رشد و توسعه کشور و ایجاد نیروی بازدارنده در شرایط تهدید، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از نیروهای فعال منطقه ای و الحاقی – دیپلماسی دفاعی منطقه ای و نقش آفرینی انقلابی متخصصان و اندیشمندان عرصه صنایع دفاعی و نیروهای جوان، وفادار و با انگیزه در شرکت های دانش بنیان، راه را برای رفع نیازها و دستیابی کامل نظامی و دفاعی هموار و ایمن کرد. خودکفایی و بومی سازی فناوری ها در این زمینه و با تولید فناورانه بازدارندگی و قدرت برتر دفاعی، کشور در زمینه های مختلف برتر شد. ، دریایی، هوایی، فضایی و سایبری اعم از موشکی، پدافند هوایی، پهپاد، ناوبری، سایبری و جنگ مدرن، ساختار مدرن، هوشمند و موثر قدرت دفاعی و تهاجمی کشور عزیزمان مایه افتخار و افتخار دوستان شده است. انقلاب و جمهوری اسلامی ایران.

این بیانیه تنوع بخشی به قدرت های نوظهور دفاعی را محصول تلاش هوشمندانه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح کشور دانسته و می افزاید: بحمدالله علیرغم تحریم ها و جنگ اقتصادی چهار دهه گذشته، صنعت دفاعی کاملا وابسته به داخلی است. توانمندی‌ها با اتخاذ سیاست‌ها و راهبردهای هوشمندانه، برای پاسخگویی به نیازهای نیروهای مسلح، در تولید توان فناوری به نقطه‌ی خودکفایی رسیده و در برخی موارد در حوزه نظامی بی‌نظیر است. که در این عصر افتخار بزرگی برای ملت عزیزمان محسوب می شود.

در پایان با تبریک روز صنعت دفاعی به وزارت دفاع و حمایت از نیروهای مسلح و سایر سازمان های خط مقدم در سنگرهای دفاعی کشور و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای همیشه زنده رشد و اقتدار صنعت دفاعی کشور میهن اسلامی به ویژه وزرای شهید جناب آقای دکتر چمران، سرلشکر نامجوی، سرلشکر فکوری و دانشمند شهید هسته ای و دفاعی کشور جناب آقای دکتر محسن فخری زاده ضمن تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و مقام معظم رهبری. حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و با اعلام وفاداری و دلبستگی خود به آرمان های والای انقلاب و تأکید بر ارادت خود به ملت بزرگ ایران اسلامی اذعان دارند: بدون تردید جناح فعال، پویا و غیر فعال. صنعت دفاعی ایستا کشور با تقویت و تعمیق موتورهای تولید انرژی دفاعی سطح انقلاب اسلامی، توان دفاعی راهبردی و اطلاعاتی و جنگ سایبری نیروهای مسلح کشور با بهره گیری از سرمایه اجتماعی بی نهایت در جامعه نخبه و دانش بنیان ایران عزیز ارتقا یافته و بر اساس تدابیر و دستورات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از هر فرصتی برای هشدار به دشمنان از هر گونه افکار شیطانی و شیطانی در طمع و تعرض به حریم استقلال، امنیت و هر چیز دیگر جمهوری اسلامی ایران از قلمرو خود غافل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید