عربستان سعودی گاو نقدی بایدن است. اقتدار سعودی ها با موشک آمریکایی! / به رسمیت شناختن اقتدار هسته ای و دفاعی ایران توسط کارشناسان عرب


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888684

به گفته کارشناسان عرب، بین کشوری که پتانسیل هسته ای خود را دارد و تولید کننده تسلیحات است و کشوری که به آمریکا پناه می برد، تفاوت آشکاری وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکسال ها پر از تهدیدات برای توان هسته ای ایران بوده است که هر سال پیشرفت چشمگیری دارد و هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

بر اساس اعلام شبکه سعودی الحدث، تهران با اعلام ورود به مرحله جدیدی اعلام کرد که تنها مانع دستیابی به اولین بمب اتمی اراده سیاسی است.

این شبکه به سخنان اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اشاره کرد که جمهوری اسلامی از فناوری های لازم از جمله غنی سازی اورانیوم در سطح نظامی برخوردار است.

حدت همچنین اعلام کرد که ایران برای روشن کردن دوربین های آژانس به بازگشت آمریکا به برجام وابسته است و به گفته رافائل گروسی، ایران در جهت بمب گذاری در حال حرکت است.

رسانه های اسرائیلی به توانایی ایران اذعان دارند و معتقدند که سطح غنی سازی ایران در حال حاضر به 60 درصد رسیده و توانایی رسیدن به 90 درصد را خواهد داشت.

در همین حال، سایت‌های عبری و عربی ایران را به استفاده نظامی از تجهیزات نظامی متهم می‌کنند که کارشناسان عرب با آن مخالف هستند و از آن انتقاد می‌کنند.

cf0e162f 325d 421a 9e79 d47fab5717c7 خبر خاکستری

حسن مرحی، کارشناس مسائل خاورمیانه، از شورشی خواندن ایران انتقاد می کند و به شبکه i24 می گوید؛ ایران یک قدرت منطقه ای و دارای حاکمیت مستقل است.

او ادامه می دهد؛ آمریکا هزاران نقشه برای مقابله با ایران کشیده است، همه سیاستمداران اروپایی به ایران سفر کرده اند و آن را جدی گرفته اند.

مرحج گفت: تاریخ و تمدن ایران از تاریخ آمریکا و کشورهای اروپایی قدیمی تر است چرا برخی می گویند ایران سرکش است.

وی ادامه داد: ایران کشورهای خلیج فارس یا آمریکا و متحدانش را اشغال کرد که به عراق و افغانستان حمله کردند و علیه ژاپن از بمب استفاده کردند.

صالح الازرق، مجری شبکه الحوار، نیز فکر می کند که “این شرم آور است که درست زمانی که ایران در مورد توانایی خود در ساخت بمب فریاد می زند، کشورهای عربی به آن وابسته هستند.”

878fe192 3b76 44b0 839a 1168148f01b9 خبر خاکستری

کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار است در خط مقدم توانمندی های نظامی باشند، اما در حال امضای قرارداد 5 میلیارد دلاری با آمریکا برای خرید موشک هستند.

بین کشوری که توانایی هسته‌ای خود را دارد و تولیدکننده سلاح است و کشوری که به آمریکا پناه می‌برد و از آن سلاح می‌خرد، تفاوت آشکاری وجود دارد.

ایران توانسته خود را به آمریکا ثابت کند، ایران به آمریکا وابسته نیست و کشورهای عربی باید این مشکل را بشناسند، ما هم این مشکل را می شناسیم.

اگر عربستان و امارات در تونس، سودان، لیبی یا مراکش سرمایه‌گذاری می‌کردند، سود بیشتری می‌بردند، اما از عرب‌ها دریغ می‌کردند.

عربستان 5 میلیارد دلار ناگفته به بایدن و شرکت های تسلیحاتی می دهد تا آنها را راضی نگه دارد، به هیچ وجه از این سلاح ها استفاده نمی کند.

همه می دانند که کشورهای عربی به طور قانونی به آمریکا رشوه می دهند تا مقر حکومت خود را حفظ کنند، در واقع آنها بیشتر به اقتصاد آمریکا اهمیت می دهند.



اگر عربستان سعودی پول خود را صرف آموزش، بهداشت و صنعت می کرد، در حالی که ایران با توانمندی های بومی به قدرت می رسید، کشوری پیشرفته بود.

در روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد 5 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات بفروشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره این قرارداد هدف از فروش این تسلیحات را «مقابله با تهدیدات ایران» عنوان کرده است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید