پیام ویدیویی زلنسکی در مورد جنگ روسیه و آمریکا موشک های لیزری را در اختیار اوکراین قرار می دهد


اخراج یک دیپلمات روس از بلغارستان

دولت بلغارستان روز جمعه یک دیپلمات روس را به دلیل ترک این کشور ظرف سه روز متهم کرد. نام مدرک اعلام نشده است. حدود دو هفته پیش بلغارستان شش دیپلمات روسی را اخراج کرد.

06:20 کمک 300 میلیون دلاری برای اوکراین

پنتاگون اعلام کرده است که 300 میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین ارائه خواهد کرد. گفته می شود کمک های ایالات متحده به اوکراین شامل سیستم های موشکی هدایت شونده لیزری، پهپادها و خدمات تصویربرداری ماهواره ای تجاری می شود.

تحریم های جدید علیه روسیه و بلاروس

ایالات متحده حداقل 120 سازمان و نهاد از روسیه و بلاروس را در لیست سیاه قرار داده و تحریم هایی را علیه آنها اعمال کرده است.

3:35 زلنسکی: مسکو برای یک حمله قوی تر آماده می شود

زلنسکی از اتاق ضبط خود روسیه را به جنایات جنگی متهم کرد و مدعی شد که روسیه سعی دارد مردم کریمه را به جنگ تحریک کند.

زلنسکی در این ویدئو گفت که نیروهای روسی “به آرامی اما مطمئنا” از شمال اوکراین عقب نشینی کرده اند، گاهی اوقات در نتیجه عملیات نظامی اوکراین، و آنها گاهی اوقات به صورت داوطلبانه منطقه را ترک کرده اند.

وی گفت: پس از عقب نشینی روسیه، یک فاجعه کامل و خطرات بسیاری وجود دارد. وی افزود که بمباران می تواند ادامه یابد و روس ها منطقه را ترک می کنند و روی خانه ها، تجهیزات و حتی بدن انسان ها مین می کارند.

وی گفت: «هرکسی که به منطقه باز می گردد باید بسیار مراقب باشد. بازگشت به زندگی عادی هنوز غیرممکن است، صبر کنید تا سرزمین ما پاک شود.»

زلنسکی گفت که نیروهای روسی در حال تجمع در دونباس، در نزدیکی خارکف، برای حملات قوی تر هستند.


گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و اوکراین

وزیر امور خارجه در توییت خود نوشت: امروز با وزیر امور خارجه اوکراین گفتگوی مفیدی داشتم. خوب بود که جلسه اخیر خود را در ورشو دنبال کنیم و راه هایی را برای ایالات متحده، متحدان و شرکای آن برای کمک به اوکراین برای مبارزه با جنگ غیرقابل تحریک و غیرموجه پوتین مورد بحث قرار دهیم. ما با اوکراین هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید