روایت رسانه های اسرائیلی از ماجرای غرق شدن مامور موساد در آب های ایتالیا/ دیدار ماموران اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا در قایق; هدف: نقش الیگارش های روسی در ایتالیا در تامین قطعات پهپادهای ادعایی که ایران در اختیار روسیه قرار می دهد.

روایت رسانه های اسرائیلی از ماجرای غرق شدن مامور موساد در آب های ایتالیا/ دیدار ماموران اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا در قایق;  هدف: نقش الیگارش های روسی در ایتالیا در تامین قطعات پهپادهای ادعایی که ایران در اختیار روسیه قرار می دهد.

به گزارش روز جمعه روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا، سرنشینان قایق غرق شده در دریاچه ماگیوره در شمال ایتالیا، عوامل موساد و افسران اطلاعاتی ایتالیا بودند که با همکاری یکدیگر از دستیابی تهران به سلاح های پیشرفته جلوگیری می کردند. این عملیات زمانی افشا شد که قایق غرق شد و چهار نفر از جمله یک مامور بازنشسته موساد کشته شدند. در این حادثه دو افسر اطلاعاتی ایتالیا و همسر ناخدای کشتی نیز کشته شدند.

هاآرتص می نویسد: بر اساس گزارش روز جمعه روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا، سرنشینان قایق غرق شده در دریاچه ماگیوره در شمال ایتالیا، عوامل موساد و افسران اطلاعاتی ایتالیا بودند که با همکاری یکدیگر از دستیابی تهران به سلاح های مدرن جلوگیری کردند.

اسرائیل هیوم نیز در این باره نوشت: این عملیات زمانی افشا شد که قایق غرق شد و چهار نفر از جمله یک مامور بازنشسته موساد جان باختند. در این حادثه دو افسر اطلاعاتی ایتالیا و همسر ناخدای کشتی نیز کشته شدند.

همکاری این دو سازمان جاسوسی پس از آن آغاز شد که رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که الیگارش های روسی در آن منطقه فعال هستند و در تهیه قطعات پهپادهای ارسالی از ایران به روسیه مشارکت دارند.

رسانه های ایتالیایی اشاره کردند که اسرائیلی ها ممکن است تماس های شرکت های ایتالیایی و ایرانی را در مورد خرید قطعات مورد استفاده در پهپادها زیر نظر داشته باشند.

توسعه وقایعی که منجر به کشف عملیات شد

صبح روز یکشنبه، 21 مامور اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا که به شکل توریست ظاهر شده بودند، در اسلوونی سوار قایق شدند که آنها را به جزیره ایزولا دی پسکاتوری، کوچکترین جزیره از سه جزیره بورومن در دریاچه ماگیور می برد. علت واژگونی قایق هوای طوفانی و غیرمنتظره بوده است.

مامور بازنشسته کشته شده روز چهارشنبه در مراسم تشییع جنازه با حضور بسیاری از افسران موساد در حالی که صورت هایشان در پشت ماسک های پزشکی پنهان شده بود، در عسکلون به خاک سپرده شد.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام سابق گزارش داد، اگرچه او از موساد بازنشسته شده است، اما به خدمت در آژانس ادامه می دهد و با همکارانش در ایتالیا به عنوان بخشی از روابط همکاری بین سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا کار می کند.

13 نفر از 21 مامور حاضر در قایق اعضای موساد بودند. کاپیتان قایق، کارلو کارمیناتی، مظنون به قتل عمد است زیرا قایق او حامل 23 نفر بود در حالی که فقط مجاز به حمل 15 مسافر بود.

دیدگاهتان را بنویسید