اطلاعاتی برای قایق موتوری یزد در دسترس نیست / استانداردسازی قایق های موتوری با اعتبار 80 میلیاردی

در سال های اخیر، مسئولان شهری یزد نیز از ساده ترین روش های ممکن برای حل مشکل و کاهش سرعت استفاده کردند. نصب دست اندازها و استفاده از دست اندازهاهای متعدد در خیابان های اصلی و فرعی شهر که وجود تعداد زیاد و غیرعادی آن کاملا مشهود و قابل توجه است.


f0bc925b c7ec 4e91 bf46 c65671b42afa خبر خاکستری

در همین زمینه مجید تجملیان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه اعضای شورای ششم درصدد رفع دائمی مشکل سرعت گیرهای غیراستاندارد در شهر یزد هستند، اظهار داشت: شهر یزد سرعت گیرهای زیادی دارد که اکثرا که استاندارد نیستند و باعث تصادف خودروها و موتورسواران در سطح شهر شده اند.


استاندارد سازی سرعت گیر در یزد برای اولین بار در کشور

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهسازی شورای اسلامی شهر یزد از استانداردسازی و اجرای سرعت کاهگل در شهر یزد برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم سرعت نی در یزد را به سه دسته تقسیم کنیم. سبز، زرد و قرمز.

وی افزود: با توجه به این تقسیم بندی و مشخصات هر سرعت کاه، خودروها با سرعت کاه سبز حداکثر 50 کیلومتر در ساعت، سرعت نی زرد با حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت و سرعت نی قرمز با سرعت کاه قرمز مجاز هستند. حداکثر سرعت 10 کیلومتر در ساعت

تجملیان افزود: برای اینکه رانندگان و خودروها بفهمند کاه با چه سرعتی نزدیک می شود، سه راه حل وجود دارد. یکی از راه حل ها استفاده از توکن است. متأسفانه تجربه نشان داده که در شهر یزد با مشکل نگهداری تابلوها مواجه هستیم.

یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: در شورای ششم سعی می کنیم از رنگ هایی مانند نانوفناوری یا لایه های دیگر برای دست اندازها استفاده کنیم تا خطری برای رانندگان و خودروها وجود نداشته باشد.


4d8a4f51 fce0 4844 bdfa f6fa8d6a36aa خبر خاکستری

وی بیان کرد: شرکت ها برای اینکه بتوانند این طرح را اجرا کنند باید اعلام آمادگی کنند تا محل سرعت نی ها مشخص شود و سپس اقدامات لازم انجام شود.

برای استانداردسازی و بهبود سرعت گیرها در یزد باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد این سرعت گیرها در دسترس باشد، متاسفانه حتی اطلاعاتی در مورد تعداد سرعت گیرها در شهر یزد در دسترس نیست.


رعایت استانداردها در نصب دست اندازها از وظایف شهرداری می باشد

مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در مورد سرعت گیرهای شهر یزد نیز گفت: تمامی سرعت گیرهای شهر یزد مورد تایید شورای ترافیک یزد است و نه شهرداری و نه پلیس راهنمایی و رانندگی نمی توانند سرعت گیر در جاده های شهر یزد نصب کنند. شهر یزد بدون مصوبه شورای ترافیک یزد.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبه هیئت راهنمایی و رانندگی در خصوص نصب دست اندازها بر عهده شهرداری است، ادامه داد: رعایت استانداردها در نصب دست اندازها در سطح شهر بر عهده شهرداری است و شهرداری باید بر کار پیمانکاران در سطح شهر نظارت داشته باشد. حوزه انطباق با این استانداردها.

رئیس پلیس راه استان یزد افزود: ممکن است در نصب دست اندازها استانداردها رعایت شود اما در یزد به دلیل گرمای هوا در تابستان آسفالت جابه جا می شود و به دلیل معلق بودن این دست اندازهاها. استاندارد خود را در طول زمان از دست می دهند.


61f7c035 b949 4298 a915 406551a9d4d2 خبر خاکستری


نقش سرعت گیرها در کاهش تصادفات و ایمنی جاده ها مهم است

زارع با بیان اینکه سرعت گیرها باید دارای تابلو، تابلو و رنگ باشند، گفت: رانندگان با نزدیک شدن به سرعت گیرها با دیدن علائم و نشانه های آن و کاهش سرعت سرعت گیر آشنا می شوند.

وی افزود: متاسفانه برخی از پیست های یزد فاقد تابلو، خط کشی و رنگ آمیزی هستند و لازم است شهرداری در این زمینه بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه آماری از تعداد سرعت گیرها در استان یزد در دست نیست، درباره تاثیر آن ها در کاهش تصادفات گفت: دست انداز ها در مکان هایی نصب می شوند که جزء نقاط حادثه خیز محسوب می شوند و نقش آنها در کاهش تصادفات و ایمنی جاده بسیار مهم است.

زارع افزود: دست اندازهاها در صورت بدون علامت می توانند برای خودروهای عبوری و شهروندان مشکل ساز شوند، اما از آنجایی که اکثر خودروهای عبوری از وجود این دست اندازها اطلاع دارند، احتمال مشکل ساز شدن آنها کم است.


8f218032 2fa9 46bd 8749 1ab1c01ac108 خبر خاکستری

دست اندازهاهای زیاد و استاندارد نبودن آنها در معابر شهر یزد موجب خسارات مالی خودروها و افزایش شکایت شهروندان و مالکان خودروها شده است و در این راستا باید مسئولان مربوطه نسبت به اصلاح و استانداردسازی این دست اندازهاها اقدام کنند.


تهیه بانک اطلاعاتی سرعت گیرهای شهر یزد

حمید دهقان مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: برای اولین بار با شرکتی در شهر یزد قرارداد بسته شد تا تمامی اطلاعات مربوط به دست اندازهاهای شهر یزد را که شامل مشخصات و موقعیت مکانی است Let understand را جمع آوری و در اختیار ما قرار دهد. محدودیت سرعت جاده های شهری و برنامه ریزی بر اساس آن.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دوره های مختلف شهرداری در یزد دست اندازها نصب شده است، اطلاعات دقیقی از تعداد و موقعیت آنها در یزد وجود ندارد و اولین کاری که باید انجام شود تهیه بانک اطلاعاتی از دست اندازهاهای شهر یزد است که در حال انجام است. انجام شد.

دهقان افزود: به محض تشکیل بانک اطلاعاتی کامل شامل موقعیت، ارتفاع، وجود یا عدم وجود علائم، علائم و رنگ آمیزی سرعت گیرهای یزد، سرعت گیرهای غیراستاندارد استاندارد شده و سرعت گیرهای غیر ضروری در شهر یزد حذف می شود. .


fcda3ea4 9e4c 4d9f bc74 da0dd2e8fbf6 خبر خاکستری


تعمیر بزرگراه های شهر یزد با وام 80 میلیارد تومانی

وی گفت: برای تهیه بانک اطلاعاتی سرعت گیرهای یزد حدود 400 میلیون اعتبار تخصیص داده شده است و بیش از 80 میلیارد تومان برای اصلاح سرعت گیرها با توجه به شیوع آن در سطح شهر نیاز است.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه طبق پیش بینی انجام شده تا پایان سال 50 درصد سرعت گیرهای یزد تعمیر می شود، افزود: به محض تشکیل بانک اطلاعاتی، طرح را به سامانه ارسال می کنیم. شورای شهرداری برای تصویب بودجه مورد نیاز و کار انجام می شود اصلاح شتاب دهنده ها آغاز می شود.

دهقان یادآور شد: تا چند سال گذشته معمولاً سرعت شکن ها به درخواست مردم و با صلاحدید مدیران نصب می شد اما از چند سال گذشته کمیته ای متشکل از استاندار، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری بازدید می کنند. محله ها و نصب آنها در صورت نیاز.

8752e754 2a66 4ea3 88f3 2d716f0db67e خبر خاکستری


رعایت فرهنگ حرکت تعداد برجستگی ها را به صفر می رساند

وی افزود: معمولاً سرعت گیر در مکان های حادثه خیز که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی گزارش می شود و یا در مکان هایی که تردد عابران زیاد است از جمله مکان های نزدیک مدارس، مساجد و … نصب می شود و در مکان هایی نیز بنا به درخواست. از اهالی محل که شاهد سرعت هستند با بازدید پلیس راهنمایی و رانندگی روی خودروها هستند و با تایید پلیس راهنمایی و رانندگی یک دستگاه محدودکننده سرعت نصب شده است.

دهقان تصریح کرد: بریکر برخلاف میل باطنی ما نصب می شود و هیچکس اهمیتی نمی دهد که مانعی در سر راه مردم ایجاد کند و اگر همه فرهنگ ترافیک را رعایت کنند به ویژه در خیابان های فرعی که دوربین کنترل سرعت وجود ندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی حضور ندارد، تعداد دست اندازهاها بر سر راه مردم است. جاده ها به صفر می رسد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید