قایق های موتوری سپاه به دو کشتی آمریکایی نزدیک می شوند

قایق های موتوری سپاه به دو کشتی آمریکایی نزدیک می شوند

روز جدیدیک مقام ارتش آمریکا که نخواست نامش فاش شود، برای توصیف این رویارویی گفت: «پس از اینکه سیروکو هشداری شنیداری داد، قایق‌های موتوری منحرف شدند. قایق های ایرانی نیز به 50 یاردی کانتی یو اس اس چوکتا رسیدند که بلافاصله با موشک اخطار سیروکو برای تخلیه قایق ها به آتش کشیده شد.

منابع غربی می گویند سه قایق موتوری متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کشتی های آمریکایی نزدیک شده اند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی در گزارشی اعلام کرد که سه قایق موتوری متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو کشتی آمریکایی USS Sirocco و USS Chukata County نزدیک شده اند.

این گزارش می گوید قایق های موتوری ایرانی در فاصله 50 یاردی به کشتی های آمریکایی نزدیک شده اند.

بر اساس این گزارش، آخرین رویارویی آمریکا و ایران در دریا روز دوشنبه رخ داد که سه قایق موتوری ایرانی در شرایطی که ارتش آمریکا آن را «بسیار خطرناک» توصیف کرد به دو کشتی آمریکایی نزدیک شدند.

واشنگتن پست گزارش می دهد که ناو یو اس اس سیروکو یک کشتی گشتی و ناو یو اس اس چوکتا کانتی یک کشتی ترابری سریع است که هر دو از آب های بین المللی خلیج فارس عبور کرده اند. قایق ایرانی به آنها نزدیک می شود.

سخنگوی ارتش آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: قایق های ایرانی نیز به 50 یاردی شهر یو اس اس چوکتا رسیدند که بلافاصله با موشک هشداردهنده سیروکو برای تخلیه قایق ها آتش گرفت.

جوزف بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: اقدامات نیروی دریایی ایران با استانداردهای بین‌المللی رفتار حرفه‌ای یا ایمنی دریایی مطابقت ندارد و خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می‌دهد.

به گفته منابع آمریکایی، درگیری دریایی روز دوشنبه حدود یک ساعت به طول انجامید و با خروج قایق های موتوری ایرانی از منطقه به پایان رسید.

جزئیات بیشتری در این گزارش ارائه نشده است و مقامات هنوز اظهار نظری نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید