ما هیچ یک از سلاح های ایرانی را برای جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار نداده ایم


ساعت: 21:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904564

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کرواسی گفت: ما سال ها با روسیه همکاری دفاعی داشتیم، اما از جنگ با اوکراین حمایت نکردیم و هیچ یک از تسلیحات ایرانی را برای استفاده در اختیار روسیه قرار ندادیم. جنگ علیه اوکراین.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در گفت و گوی تلفنی حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه و اروپای کرواسی، دو طرف در مورد روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و بر تعمیق روابط تاکید کردند. مشارکت.

در این گفتگوی تلفنی طرفین آخرین وضعیت روابط دوجانبه را بررسی و بر اهمیت توسعه و تقویت آنها تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اتفاقات اخیر اوکراین و ادعای برخی مقامات این کشور مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی که سال ها پیش به روسیه تحویل داده شده در جنگ با اوکراین استفاده شده است، گفت: ما قاطعانه مخالف جنگ هستیم. به هر طرف در جنگ تسلیح کرده و دارند و به مقامات اوکراین گفته اند سندی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ارائه دهند.

رئیس دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: البته ما سال ها است که با روسیه همکاری دفاعی داشته ایم، اما از جنگ با اوکراین حمایت نکرده ایم و هیچ یک از سلاح های ایرانی را برای استفاده در جنگ با روسیه در اختیار روسیه قرار نداده ایم. اوکراین.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات نادرست اخیر شورای وزیران اتحادیه اروپا در قبال ایران که مبتنی بر مجموعه ای از اطلاعات نادرست بود، اظهار داشت: قبلاً هشدار داده بودم. آقای بورل در این مورد و همکارانش من در حال حاضر در حال بررسی پاسخی متناسب و متقابل به این اقدام اتحادیه اروپا هستم.

وزیر امور خارجه کرواسی نیز در این تماس با تاکید بر روابط خوب دو کشور، حمایت کرواسی را از احیای برجام اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید