صنعت دفاعی در لبه فناوری حرکت چند بعدی دارای برتری است


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903381

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنعت دفاعی به عنوان یک عامل پیشرو در لبه فناوری حرکتی چند وجهی و چند بعدی و طراحی، ساخت و تولید محصولات پیچیده دفاعی از نظر نیاز و گذراندن سخت‌گیرانه است. استانداردهای دفاعی از نظر امنیتی پیشرفت است و در زمینه های مختلف چندوجهی است و از این رو می تواند به پیشرفت سریع کشور در ابعاد مختلف کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان الکترونیک وزارت دفاع از بخش های مختلف این صنعت و همچنین خط تولید ECU بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم (ص) و آغاز هفته وحدت و تجلیل از متخصصان صنعت دفاعی در مجتمع صنایع الکترونیک وزارت دفاع به سرعت گذشت و امروز جایگاه وزارت دفاع دفاع و نقش نیروهای مسلح در شناسایی، رصد، مقابله و پاسخگویی به موقع و موثر به تهدیدات بر همگان مشهود است و این مرهون تفکر جهادی و اقدامات انقلابی و تلاش خالصانه متخصصان دفاعی کشور است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی توانسته اند با تکیه بر استعداد، توانمندی های داخلی و در حوزه های زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و الکترونیکی به دستاوردهای چشمگیری دست یابند. نیروی کار انتقال فناوری های دفاعی به صنایع کشور با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات بخش دولتی و خصوصی یکی از اولویت های نیروهای مسلح و وزارت دفاع است.

وی افزود: صنعت دفاعی به عنوان عامل پیشرو در لبه فناوری حرکت چند وجهی و چند بعدی و همچنین طراحی، ساخت و تولید محصولات پیچیده دفاعی از نظر نیاز و تصویب استانداردهای دفاعی سختگیرانه از نظر امنیت یک پیشرفت چند وجهی در عرصه علم است که دارای حمل و نقل زیستی، پزشکی، هسته ای، شیمیایی، زمینی، دریایی، هوایی، سایبرنتیکی، الکترونیکی و غیره است و بر این اساس می تواند در پیشرفت سریع کشور در ابعاد مختلف.

وزیر دفاع به بیان تحریم های ظالمانه نظام علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح شکل گرفت و امروز وزارت دفاع دارای هزاران مولفه ضروری از صنایع مختلف است. کشور اعم از حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی، صنعت نفت، تولید محصولات پتروشیمی و پالایشی، پزشکی و دارویی و …

وی در بازدید از سیستم مدیریت موتور یورو 5 دریچه گاز برقی “ECU” گفت: با خروج شرکت های خارجی و تامین نشدن این قطعه حساس خودرو، شرکت های خودروسازی با چالش بزرگی مواجه شده اند. در تولید محصولات خود؛ اما در نهایت همکاری دو وزارتخانه دفاع و امنیت در تولید سیستم کنترل موتور و حتی نسل های پیشرفته تر این محصول فرصتی برای تقویت و تکیه بر دانش و ابتکارات بومی ایجاد کرد.

امیر آشتیانی تاکید کرد: وزارت دفاع موظف است با رعایت تمامی مشخصات فنی و استانداردهای صنعتی متناسب با نیاز بخش های مختلف کشور، نیازهای بخش های راهبردی و زیرساختی کشور از جمله شرکت های خودروسازی را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دفاعی ما از جمله صنایع حساس و پیچیده الکترونیک وزارت دفاع؛ وی گفت: این یک صنعت جهانی است، گفت: همکاری رو به رشد و موثری با مجموعه هایی مانند خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز و امنیت غذایی وجود دارد و این ارتباط و تعامل دو سویه باید هر روز با پیشرفت همراه باشد و انشالله این روند تبدیل به طرح قدرت مردمی در سایر نقاط کشور نیز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید