ترافیک در تنگه هرمز باید با احتیاط مدیریت شود

ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795677

سیسی پور گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد شمال شرق در تنگه هرمز، توصیه می شود تردد شناورهای سبک، تفریحی و ماهیگیری در این منطقه با احتیاط انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی، دریا و دمای هوا در استان هرمزگان در روز سه شنبه 6 دی ماه 92 گفت: امروز سه شنبه 16 دی ماه ساعاتی با عبور ابر از آسمان استان به صورت پراکنده احتمال بارش در برخی نقاط منطقه را پیش بینی می کند.
وی افزود: از صبح تا ظهر در نواحی شرقی و مرکزی استان و تنگه هرمز وزش باد شمال شرقی پیش بینی می شود که موجب تلاطم آب های تنگه هرمز می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می شود تردد شناورهای سبک، تفریحی و صیادی در تنگه هرمز با احتیاط انجام شود.
سی سی پور افزود: از روز چهارشنبه هشتم تا دوشنبه، سیزدهم دی ماه در اکثر نقاط کشور و استان هرمزگان فعالیت سامانه بارشی فعال پیش بینی می شود که در بعدازظهر جمعه تا دوشنبه این سامانه تقویت شده و به اوج فعالیت خود می رسد. ، سیزدهم دی ماه باشد.
وی گفت: میزان بارندگی در این ایام به میزان قابل توجهی پیش بینی شده و منجر به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: بارش از این سامانه همراه با وزش باد شدید، رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود و در این مدت دریا نسبتا مواج خواهد بود.
سی سی پور ادامه داد: توصیه می شود از تردد غیر ضروری، صعود از ارتفاعات و دریا خودداری و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی بیان کرد: از نظر دما امروز شاهد کاهش کمینه دما در استان هستیم اما در پایان هفته مجدداً کمینه دما افزایش می یابد و رطوبت نسبی در استان افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید