حسین شریعتمداری: مذاکرات وین تاکنون بی نتیجه است/ موضع تیم هسته ای ایران قابل تقدیر است/ مسئولین شکست برجام باید در دادگاه ویژه علنا ​​استیضاح شوند.

حسین شریعتمداری: مذاکرات وین تاکنون بی نتیجه است/ موضع تیم هسته ای ایران قابل تقدیر است/ مسئولین شکست برجام باید در دادگاه ویژه علنا ​​استیضاح شوند.

روز جدید حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی از بی نتیجه ماندن مذاکرات در وین خبر داد. وی نوشت: برخلاف آنچه مقامات و رسانه های غربی اعلام می کنند و در داخل کشور توسط تعدادی از اصلاح طلبان و اعضای دولت گذشته تکرار می شود، تاکنون مذاکرات وین به نتایجی که تضمین کننده منافع ملی کشورمان باشد، نرسیده است. به ویژه منافع اقتصادی ایران «مذاکرات در چهار محور اصلی هنوز نهایی نشده است».

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت:

1- نگاهی ـ هر چند گذرا ـ به اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی پیرامون مذاکرات وین به خوبی نشان می دهد که ایالات متحده و متحدانش در هماهنگی با گرایش غربی خواهان اصلاحات در داخل، تلاشی گسترده و هماهنگ برای تحمیل ایران انجام می دهند. برای پذیرش پیشنهاد فاجعه باری که غرب ترتیب داد و معامله فاجعه باری را دنبال کرد. پیش از پرداختن به مسئله اصلی وجیزه، ذکر سه نکته درباره سازماندهی این حرکت هماهنگ بیرونی و درونی ضروری به نظر می رسد.

اولا؛ تلاش مشترک برون سازمانی و جریان بدنام داخلی، نشانه ای قابل تقدیر از مواضع قوی تیم هسته ای دولت سیزدهم در برابر باج خواهی های دشمن خارجی است و نشان می دهد که تیم جدید برخلاف تیم قبلی از هوشیاری و توانایی بالایی برخوردار است. حفظ منافع ملی و جلوگیری از تحمیل مطالبات غیرقانونی.

دومین؛ اصلاح‌طلبان و تحمیل‌کنندگان فاجعه برجام به مردم و نظام، واقعیت تلخی را که برجام حاصل شده بود، بی‌شرمانه برعکس می‌کنند! به عنوان مثال – و تنها یک مثال – آقای روحانی می‌گوید: «اگر ترامپ از برجام خارج نمی‌شد و این روند با وجود بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و همه‌گیری کرونا ادامه می‌داد، می‌توانستیم به رشد اقتصادی و رشد اقتصادی دست یابیم. تورم تک رقمی ادامه پیدا می کرد.” [۲۲ مِی‌] نگاه کنید به خانم فدریکا موگرینی (مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در مصاحبه با مجله پولیتیکو که هیچگاه از سوی آقای روحانی و تیم هسته ای دولتش تکذیب نشد. موگرینی می‌گوید: «من از روحانی ضمانت گرفتم که حتی اگر آمریکا از توافق خارج شود و تحریم‌ها را بردارد، ایران به برجام پایبند است و از آن خارج نخواهد شد». … و ده ها نمونه دیگر از همین نوع وارونگی ها که این روزها در تلاش همگانی غرب و غربی های داخلی برای تحمیل توافق مورد قبول دشمن بر کشورمان استفاده می شود!

سوم؛ با توجه به تعدد مصادیق تناقضات آشکار جریان مذکور و همچنین صدمات جبران ناپذیری که به نظام و مردم وارد کرده است، پیشنهاد می شود که سردمداران این جریان در یک مرکز مسئول مانند سازمان بازرسی کل کشور استیضاح شوند. . دادگاه عمومی یا ویژه رسیدگی به جرایم مقامات دولتی باید علنی شود تا با ارائه اسناد غیر قابل انکار و زمینه های سوء استفاده بیشتر آنها که در بسیاری از موارد متناسب با دشمنان نظام است، تمام تناقضات و وارونگی های آنها آشکار شود. حذف خواهد شد. مثلاً از آنها بخواهید فقط یکی از دستاوردهای برجام برای کشور ما را ذکر کنند!!

2- اما برخلاف آنچه مقامات و رسانه های غربی اعلام می کنند و در داخل کشور توسط تعدادی از اصلاح طلبان و اعضای دولت گذشته تکرار می شود، مذاکرات در وین تاکنون به نتایجی که منافع ملی کشورمان را تضمین کند، نرسیده است. و به ویژه منافع اقتصادی ایران و مذاکرات در چهار محور اصلی همچنان ناموفق است. پادمان ها، لغو تحریم ها، تضمین های آمریکا مبنی بر عدم نقض تعهداتش و اجرای مرحله ای توافق که پیشنهاد – بخوانید ترفند – آمریکاست و تیم هسته ای ایران با دانش اطلاعاتی خود به شدت با آن مخالفت می کند. حریف

مقامات و رسانه های غربی برای اینکه ایران را مانع توافق جلوه دهند، از تسلیم نشدن آمریکا در برابر خواسته های قانونی و منطقی ایران چیزی نمی گویند و بارها مصاحبه می کنند و مقاله می نویسند که پیش نویس توافق مورد قبول طرفین آماده است و اکنون نوبت ایران است که گام نهایی را بردارد و توافق هسته ای را رسمی کند! انگیزه حریف این بازی روانی این است که ایران را مانع رفع تحریم ها در افکار عمومی معرفی کند! و حالا که طرف مقابل اصرار دارد که تحریم های اصلی باقی بماند و حتی حاضر نیست پس از دستیابی به توافق، تضمین کند که به تعهداتش پایبند است!

این بازی شرورانه دشمن دور از انتظار نیست، اما آنچه جای تعجب دارد اصرار برخی از مدعیان اصلاحات و مسئولان دولت قبل است که زیر پا گذاشتن عهد دشمن، خودداری آمریکا از ضمانت را می دانند و می دانند. آنها هم از تحریم های بزرگ باقی مانده خبر دارند، اما در عین حال دولت و تیم هسته ای را به خاطر عدم موافقت با توافق مورد انتقاد قرار دادند؟! این حرکت جز همذات پنداری با دشمن – اگر نه خیانت – چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟!

3- آمریکا می گوید چون توافق هسته ای در کنگره تایید نشده است، نمی توان تضمین کرد که رئیس جمهور بعدی آمریکا (یا رئیس جمهور فعلی در آینده) آن را نقض نکند! بنابراین چگونه می توانید با این ویژگی موافقت کنید؟ و رقبای اصلاحات از منافع کدام طرف چالش حمایت می کنند و به دولت حمله می کنند؟! لازم به ذکر است که خانم نیکی هیلی، نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل متحد در مصاحبه با فاکس نیوز (وابسته به پنتاگون) گفت:

«جو بایدن هر توافقی را امضا می‌کند، به شما قول می‌دهم رئیس‌جمهور بعدی در روز اول آن را پاره خواهد کرد»!
آقای دکتر باقری رئیس تیم هسته ای کشورمان خطاب به حریف گفت توافقی که تضمینی نداشته باشد قابل قبول نیست و رویه ای که بین دولت آمریکا و کنگره این دولت ایجاد شده مشکل شماست و ما نداریم. تعهد قوانین خود را رعایت کنید! آیا این دیدگاه میهن پرستانه و هوشمندانه است یا اصرار اصلاح طلبان برای امضای قرارداد به نحوی؟!

4- مشکل دیگر غربی ها و برخی دست اندرکاران دولت قبل این است که چرا از ادعای آمریکا مبنی بر تبعیت دولت این کشور از کنگره صحبت نمی کنید و تلویحا آن را منطقی می دانید؟ اما برنامه راهبردی مجلس شورا اسلام را نشان نمی دهید که تحریم هایی را که برنامه هسته ای کشورمان را از باج خواهی آمریکا نجات داد لغو کنید و زبان و قلم خود را علیه او بچرخانید؟! ماندن!

5- یکی از موارد اصلی اختلاف مربوط به پادمان ها (بازرسی ها) و PMD (بعد نظامی احتمالی) است. این ادعا علیه برنامه هسته‌ای ایران که ابتدا (به گفته آمریکایی‌ها) از رایانه شخصی یکی از مقامات سابق فراری ایران به دست آمده بود، سال‌ها توسط آژانس مورد مناقشه و بررسی کامل قرار گرفت و در نهایت آژانس با صدور بیانیه‌ای ایران را منع کرد. سعی کنید تولید کنید وی وجود سلاح هسته ای را رد کرد و تاکید کرد که اگر در گذشته اقدامی صورت گرفته بود، اکنون دلیل یا نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد.

این روزها اما آژانس بین المللی انرژی اتمی با استناد به اسناد به دست آمده توسط رژیم صهیونیستی، بار دیگر ماجرای «پی ام دی» را مطرح کرد و مدعی شد که حتماً باید چندین مرکز حساس نظامی کشورمان بازرسی شود. عمل کن در این رابطه باید گفت:

الف- رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه یک رژیم جعلی است، عضو معاهده «منع گسترش سلاح های هسته ای» نیست و در عین حال صدها بمب و موشک هسته ای در اختیار دارد! سوال آژانس این است که طرف مقابل ما در چالش هسته ای آژانس است یا اسرائیل؟!

ب- آژانس به وضوح و آشکارا نشان داده است که در بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران با اسرائیل هماهنگ است. گروسی، مدیرکل آژانس، قبل و بعد از سفر به ایران به تل آویو سفر کرد و با نمایندگان رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای کشورمان رایزنی کرد.

س- اسرائیل کتمان نمی کند که اطلاعات لازم در مورد خرابکاری های متعدد در تاسیسات هسته ای ایران را از بازرسان آژانس دریافت کرده است!

د- مدیرکل آژانس در پاسخ به اعتراض ایران مبنی بر اینکه چرا اطلاعات به دست آمده از بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران را در اختیار دشمنان کشورمان قرار می دهید، به صراحت می گوید که در وهله اول نمی توانیم تضمین کنیم که وجود دارد. هیچ جاسوسی در بین بازرسان آژانس وجود ندارد! و مورد دیگر این است که ما اطلاعات دریافتی را در اختیار همه اعضای NPT قرار می دهیم! و…

اکنون کلاه خود را بر سر بگذارید و به این چهار سوال پاسخ دهید.

اولا؛ آیا به تیم هسته ای کشورمان این حق را نمی دهید که به صراحت اعلام کنند که ما هرگز به بازرسان آژانس (بخوانید جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی) اجازه بازرسی از مراکز حساس نظامی کشورمان را نمی دهیم؟

دومین؛ آیا اصرار برخی اصلاح طلبان و سران دولت آقای روحانی برای تسلیم شدن در برابر این خواسته نمایندگی را جای سوال نمی دانید؟!

سوم؛ شما با در نظر گرفتن دشمنان کشورمان که در طول 43 سال گذشته از یک جنایت علیه ایران اسلامی و مردم آن انکار نکرده‌اند، اجازه می‌دهید اسرار نظامی کشورتان را در اختیار داشته باشند و…

چهارم؛ آیا از موضع تیم هسته ای کشورمان در برابر باج خواهی های آمریکا و متحدانش به بهانه حفاظت قدردانی می کنید یا از نظر برخی اصلاح طلبان که سیاه نمایی دشمن را به توافق تعبیر می کنند، قدردانی می کنید؟!

دیدگاهتان را بنویسید