شریعتمداری: چرا پلیس و بسیج اجازه برخورد رقت انگیز با اغتشاشگران را ندارند؟ مماشات بی دلیل است. دو ماه است که کشور در هرج و مرج به سر می برد

شریعتمداری: چرا پلیس و بسیج اجازه برخورد رقت انگیز با اغتشاشگران را ندارند؟  مماشات بی دلیل است.  دو ماه است که کشور در هرج و مرج به سر می برد

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در سرمقاله خود نوشت: نیروی انتظامی و بسیج بارها نشان داده اند که مردان عرصه های سخت و پایان روزهای بد هستند و سوال اینجاست که چرا اجازه داده اند. با قیام کنندگان و متجاوزین به جان و مال و ناموس مردم رقت بار برخورد کنید.» نمی شود؟!

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت: نگاهی به برخی از وقایع این روزها و درگیری های وحشیانه داعش داخلی با مردم مظلوم کوچه و بازار و حتی با نیروی انتظامی. دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و دردناک‌تر مماشات بی‌موجه نیروهاست، ارتش و نیروی انتظامی با این وحشی‌گری‌ها مخالف هستند.

به گزارش انتخاب، در این مقاله آمده است:

1- سرهنگ زمانی رئیس زندانهای سیاسی در زمان استبداد بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل جنایات بی شماری که مرتکب شده بود محاکمه و اعدام شد. بعدازظهر یکی از روزهای سال 56 بود که سرهنگ زمانی وارد زندان شد و در حالی که تعدادی دیگر از نیروهای انتظامی او را همراهی می کردند، وسط حیاط برای خطاب به زندانیان ایستاد. حرف هایش همیشه کوتاه بود و موضوع خط کشی از زندانیان بود. آن روز در حالی که به شدت عصبانی به نظر می رسید شروع به صحبت کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: (نقل به تاپیک) فرض کنید پلیس پایش را روی گردن یک جنایتکار بگذارد و او را تا سر حد مرگ فشار دهد! و در عین حال متوجه می شود که بی گناه است. واکنش پلیس به نظر شما چه خواهد بود؟! منتظر جواب نماند چون می دانست زندانیان سیاسی برای حرف های او ارزشی قائل نیستند و هرگز با او موافق نیستند! سرهنگ زمانی همچنین گفت: اگر تصور می کنید پلیس پس از اطلاع از بی گناهی او پایش را از گردن او برمی دارد، اشتباه می کنید! نمایش اقتدار پلیس بسیار بیشتر از یک جان انسان ارزش دارد! حتی اگر بی گناه باشد!

2- سرهنگ زمانی و دیگر افسران عالی رتبه رژیم شاه در مراکز نظامی آمریکا و انگلیس تربیت و آموزش دیدند. دیدگاه و رفتار وحشیانه او با مردم امروزه در اکثر کشورهای غربی به ویژه در آمریکا به وضوح دیده می شود. در آمریکا، به گفته FBI (FBI … پلیس فدرال آمریکا)، هر ساله بیش از هزار شهروند آمریکایی با شلیک مستقیم پلیس در خیابان ها کشته می شوند. قتل جورج فلوید پس از آن که یک افسر پلیس سفیدپوست به نام درک شووین زانوی او را به مدت 9 دقیقه و 29 ثانیه روی گردن او فشار داد (همان عملی که سرهنگ زمانی به آن افتخار می کرد!) تنها یک نمونه از هزاران مورد است. بسیاری از قربانیان تنها به این بهانه کشته شدند که می خواهند در برابر دستورات پلیس مقاومت کنند و… این داستان فصل طولانی دارد.

3- پس از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها تحول عمده ای در سازمان و ساختار نیروی انتظامی به وجود آمد، بلکه توان و پرسنل این نهاد نیز با تحول و دگرگونی اساسی مواجه شد تا جایی که به فرموده معظم له. رهبر انقلاب: نیروی انتظامی یکی از ارکان مستحکم امنیت کشور است… این نقش ارزشمند در سالهای اخیر بیش از پیش پررنگ شده است. اغراق نیست اگر بگوییم در 43 سال گذشته همگان پلیس را دوشادوش مردم دیده اند و به عنوان یار و حامل غم های ملت تسکین دهنده بوده اند. از طرفی مردم ما و نیروی انتظامی که جزء لاینفک مردم هستند پیرو دین مقدس و عدل هستند که کارهای خوب و بد را هر چند به اندازه «هم وزن یک ذره» می دانند. . در برابر خداوند متعال پاسخگو باشند و معتقدند که ناظر امروز (خدای متعال) قاضی فردا است. بنابراین بدیهی است که رفتاری مانند آنچه که امروز در میان نیروهای پلیس آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی در حال رخ دادن است، نمی تواند در حوزه بشردوستانه پلیس جمهوری اسلامی جایی داشته باشد و همه شاهد بوده ایم که وجود ندارد. و وجود ندارد. اما این وجیزه نکته دیگری را دنبال می کند. بخوانش!

4- به جرأت می توان گفت که به همان اندازه که بینش، نگرش و رفتار پلیس در غرب وحشی فراتر از انسانیت و ناقض ابتدایی ترین حقوق شهروندی شهروندان است، هر گونه اقدامی که اقتدار پلیس بشردوستانه کشورمان را خدشه دار کند، می باشد. خطرناک و برای مردم نگاهی به برخی از وقایع این روزها و درگیری های وحشیانه داعش داخلی با مردم مظلوم کوچه و بازار و حتی با پلیس، دل هر آزاده ای را به درد می آورد و دردناکتر از آن مماشات غیر قابل توجیه است. ارتش و نیروی انتظامی در برابر این ظلم ها! در یک مقطعی گلوی پلیس را بریدند! حمله با چاقو به پلیس! روی جسد پلیس بنزین می ریزند و بدن پاکش را می سوزانند! پلیس را می کشند! و… در عین حال تقریباً هیچ واکنش بازدارنده ای از سوی پلیس نمی بینند! چگونه می توان حادثه خشونت آمیز شورشیان در کاراجه در شامگاه پنجشنبه و حمله به پلیس و حمام خون آنها را توجیه کرد؟ شورشیان که چندین درجه وحشی تر از داعش هستند، نزدیک به دو ماه است که در کشور ویرانی به پا می کنند، علناً به مقدسات اسلامی توهین می کنند، حرمت مقدس امام حسین علیه السلام را هتک حرمت می کنند، به حسینیه حمله می کنند، آتش می زنند. قرآن، بیرون کشیدن حجاب از سر زنان محجبه، آتش زدن آمبولانس های حامل بیماران، کشتن مردم کوچه و بازار با سلاح سرد و گرم، دزدی و غارت مغازه ها، شکنجه دانش آموزان پاک و فداکار، کشتن تعدادی بسیجی و تعدادی نیروی انتظامی و برخی نیروها. ، کشتن فلان امام، سلب آرامش و آسایش مردم در این نقطه و آن نقطه و… چگونه می توان مدارا را در مقابل این همه وحشیانه توجیه کرد؟! نیروی انتظامی و بسیج بارها نشان داده اند که مردان عرصه های سخت و پایان روزهای بد هستند و سوال اینجاست که چرا اجازه برخورد رقت انگیز با اغتشاشگران و متجاوزان به جان و مال و ناموس مردم را ندارند. ? !

5- دیروز در راهپیمایی حماسی مردم که در حداقل 900 شهر با حضور چند ده میلیونی مردم برگزار شد، یکی از مطالبات اصلی مردم که با گلایه های دوستانه نیز همراه بود، انفعال نیروهای بازدارنده نظام در برابر جنایات وحشیانه شورشیان. این انفعال و بی عملی برای مردم قابل توجیه نیست و حق هم دارند. یکی از زنان میانسالی که به همراه همسر و فرزندانش در راهپیمایی حماسی دیروز شرکت کرده بود، با چشمانی اشکبار گفت: از خدا می خواهم، به مسئولین بنویس، آیا فرزندانمان را آنطور که بودند توسط ماموران آمریکا هدایت کردیم. و اسرائیل؟” به خاک و خون کشیده شوند؟! دیگری گفت: به آقایان بگویید بی احتیاطی را خودداری ننویسید! جوانی با عصبانیت گفت: اعلام کردند پلیس از فشنگ زنده استفاده نمی کند! آیا این نیست. پیامی ناخوشایند برای آشوبگران که می توانند با خیال راحت هر جنایتی را که می خواهند مرتکب شوند و مطمئن باشند که دست پلیس برای یک اقدام اسفناک بسته است؟! و ده ها شکایت دیگر از این دست.

6- برخی از دست اندرکاران اعلام می کنند که آرام سازی شورشیان با هدف جدایی آقا از نصره انجام می شود! که با عذرخواهی باید گفت: اول; این جدایی هنوز انجام نشده؟! و دوم؛ وقتی می بینید که شورشی با چاقو یا سلاح گرم به یک شهروند حمله می کند، آیا باید صبر کنید تا انگیزه او مشخص شود؟ یا باید بر اساس عقل و منطق و قانون از حمله وحشیانه او جلوگیری کرد؟! و سوم؛ شورشیان باید چه جنایت دیگری مرتکب شوند تا احساس کنند زمان برخورد جدی و بی پروا با آنها فرا رسیده است؟! و البته در این میان نباید از آتش افروزی برخی اصلاح طلبان و سلبریتی های انسان نما غافل شد. آنها با تروریست های شورشی در اتحاد هستند. چرا پاسخگوی دروغ های فتنه انگیزی که منتشر می کنند، نیستند؟!

7- خوشبختانه دو روز پیش برخی از نمایندگان محترم مجلس در اعتراض به انفعال کنونی در قبال فتنه گران از مسئولین خواستند بدون اتلاف وقت با فتنه گران برخورد جدی نمایند که امیدواریم این درخواست نمایندگان مردم مورد استقبال مسئولین ذیربط قرار گیرد. مسئولین.

8- سرانجام گلایه این تبصره ناشی از مطالبه ای است که این روزها بسیاری از مردم نجیب و پاک این مرز و بوم بر سر زبان ها افتاده است و خدای ناکرده این به معنای غفلت از زحمات مسئولین و دست اندرکاران برخورد نیست. با شورش، اما عدالت حکم می کند تلاش های شبانه روزی. این اقوام باید مورد ارزیابی قرار گیرند و گلایه هایی مانند «لنگ آن! به پای کسانی که در گودال نشسته اند مباش!»

دیدگاهتان را بنویسید