ضرغامی: فرانسه اعلام کرد که گردشگران نباید به ایران بیایند اما خود ماکرون مصداق «ماکرو مکرالا» شد. کشور آنها در هرج و مرج مطلق، آتش سوزی و غارت است

ضرغامی: فرانسه اعلام کرد که گردشگران نباید به ایران بیایند اما خود ماکرون مصداق «ماکرو مکرالا» شد.  کشور آنها در هرج و مرج مطلق، آتش سوزی و غارت است

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: علیرغم نابسامانی های سال گذشته، مقایسه آماری دو ماهه نخست امسال با دو ماهه نخست سال گذشته نشان می دهد که 55 درصد افزایش قیمت داشته ایم. تعداد گردشگرانی که وارد کشور می شوند و این روند رو به افزایش است. برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اعلام کردند که گردشگران نباید به ایران بیایند اما فرانسوی ها در این موضوع گرفتار شدند و مصداق «مکر الله» خود مکرون است و کشورشان در هرج و مرج و آتش سوزی و غارت مطلق است. فکر می‌کنم با درک درست مسئولان و همه مردم از اهمیت گردشگران و درک درست وظایف آن‌ها، می‌توان با این روند شاهد افزایش گردشگران بود.

ایسنا: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس پیشنهاد ارائه شده در لایحه برنامه هفتم برای تصاحب سواحل مستثنی شده از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسئولیت مدیریت این امر بر عهده استانداران و مدیران مسئول است. و دبیری مدیرکل میراث گردشگری و صنایع دستی قرار گرفتند.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین تحولات آزادسازی سواحل گفت: یکی از معضلات گردشگری در کشور کمبود سواحل است. یک فرمان واحد در این بخش، تا هر کار خیری انجام شود، دستگاه های مختلف برحسب وظایف خود ایراداتی داشته باشند. اما در لایحه برنامه هفتم این موضوع حل و فصل شده و مسئولیت این فرماندهی به استانداران داده شده است و هیئتی با مسئولیت استانداران و دبیری مدیرکل میراث گردشگری و صنایع دستی برای رسیدگی در نظر گرفته شده است. این مساله.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: پاشنه آشیل توسعه و آبادانی کشور نبود فرماندهی واحد در بسیاری از ماموریت های مهم ملی به ویژه گردشگری است. مدیریت ناکارآمد این اداره که در گذشته است اجازه تحقق برنامه ها را نمی دهد. وظیفه مدیر نه تنها شرح، بلکه ارائه پیشنهاد است و خوشبختانه برای حل این مشکلات پیشنهادی داده ایم و دولت نیز از آن استقبال می کند.

وی ادامه داد: این شورا باعث ایجاد فرماندهی واحد و وحدت بین همه دستگاه ها می شود. شاید استاندار و این شورا حرف آخر را بزنند و انشالله با وجود این شورا برنامه های خوب بسیاری محقق خواهد شد.

ضرغامی بیان کرد: از جمله کارهای جدید ما در زمینه بناهای تاریخی این است که با اعتبار خود بخشی از بنا را که در اختیار دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و حاکمیتی است مرمت کنیم.

وی ادامه داد: گزارش های ما حاکی از وضعیت خوبی در خصوص مرمت و نگهداری این بنا نیست. دفتر ویژه ای برای این کار در معاونت میراث ایجاد کرده ایم تا بر بنا نظارت داشته باشد و تذکرات لازم را به دستگاه ها بدهد. طبق قوانینی که در کشور داریم، این موسسات موظفند با سرمایه و وام خود از بنای تاریخی نگهداری کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در این زمینه جدی هستم و با استفاده از اعتبارات نهادها به آنچه قانون تعیین کرده است ادامه خواهم داد.

ضرگامی با تاکید بر اینکه موضوع خروج غیرقانونی اماکن تاریخی از کشور از ابتدا به عنوان یک سیاست راهبردی دنبال می شد، گفت: در نشست سال گذشته کشورهای دارای تمدن کهن در عراق به عنوان پیشنهاد محوری مطرح کردم و رئیس جلسه تایید کرد که اماکن تاریخی که به صورت غیرقانونی این کشورها را ترک کرده اند، باید به کشور مبدا خود بازگردند.

و ادامه داد: در توان مردمی اقدامات جدی در این زمینه انجام شده و تاکنون 30 اثر عودت داده شده است که مهمترین آنها تندیس سرباز هخامنشی است. این مجسمه ها یک موجود زنده است، وقتی شیئی وارد کشور می شود بعد از 48 ساعت باز می شود و یک اثر تاریخی ارزشمند است و برای بقیه اشیا ما اقدامات خود را انجام می دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دریافت مالیات از اینفلوئنسرها گفت: من دقیقا از این قانون اطلاعی ندارم. اما ما با وزارت اقتصاد در خصوص مسائل مالیاتی در این زمینه مشکلات خودمان را داریم و در دولت حل خواهیم کرد. در هر جلسه ای که با آقای هندوزی داشتم این گونه مسائل را مطرح می کردم و همکاری وزارت اقتصاد در این زمینه خوب بود، به خصوص در خصوص صنایع دستی و بحث اصلاح مالیاتی که دو سه موضوع جدی داشتم، همه که تصویب و حل شد .

ضرغامی درباره وضعیت جذب گردشگر در سال جاری گفت: آمار خردادماه گردشگری خارجی نشان می دهد که 550 هزار گردشگر جذب کرده ایم.

وی ادامه داد: علیرغم تحولات سال گذشته، مقایسه آماری دو ماهه نخست امسال با دو ماهه نخست سال گذشته نشان می دهد که 55 درصد افزایش ورود گردشگر به کشور داریم و این امری است. روند رو به بالا. برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اعلام کردند که گردشگران نباید به ایران بیایند اما فرانسوی ها در این موضوع گرفتار شدند و مصداق «مکر الله» خود مکرون است و کشورشان در هرج و مرج و آتش سوزی و غارت مطلق است. فکر می‌کنم با درک درست مسئولان و همه مردم از اهمیت گردشگران و درک درست وظایف آن‌ها، می‌توان با این روند شاهد افزایش گردشگران بود.

دیدگاهتان را بنویسید