حجاب و عفاف باید شخصیت زن و مرد را حفظ کند/ حضرت زهرا عطار (س) الگوی زنان است.


ساعت: 15:18
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919932

امام جمعه اراک با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف حفظ مقام زن و مادر است، حفظ ارزش ها و اصالت هاست، پیوند محکم خانواده متاثر از مسئله حجاب و عفاف است. گفت: حجاب و عفاف برای حفظ شخصیت زن و مرد است، الگو در این مسئله امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله دری نجف آبادی امروز در دیدار با فرماندهان فراجا در استان مرکزی اظهار داشت: در 100 روز گذشته از مراسم باشکوه اربعین تا امروز، نیروهای فرجه زحمات زیادی کشیده اند و واقعا باید قدر آنها را بدانیم.

دری نجف آبادی تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حوادث اخیر و شهدای حادثه شاهچراغ را که مایه افتخار کشور هستند گرامی بداریم.

وی با اشاره به اینکه همه شهدا حضرت زهرا سلام الله علیها هستند که می توان او را شهید مظلوم عالم نامید که نشان از این مظلومیت قبر مخفی ایشان است. وی افزود: از شکم این مادر فرزندانی چون امام حسن، امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها به دنیا آمدند.

امام جمعه اراک ادامه داد: در مقام حضرت علی علیه السلام همین بس که کتابی مانند نهج البلاغه تولید کردند که در تمام دنیا بی نظیر است، حضرت علی علیه السلام را کنار بگذاریم و فاطمه زهرا (س) یکی هستند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف حفظ جایگاه زن و مادری است، حفظ ارزش ها و اصالت است، پیوند محکم خانواده متاثر از موضوع حجاب و عفاف است. : حجاب و عفاف حفظ شخصیت زن و مرد است، الگو در این است. مشکل امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها.

وی با اشاره به وضعیت زنان در غرب گفت: در غرب موضوع زن یک موضوع تجاری است که در سینماهای آن از جمله هالیوود مشهود است و سینما باید نماینده یوسف صدیق برای نشان دادن عفاف و حجاب کامل باشد.

امام جمعه اراک در خصوص وقایع تاریخی که منجر به حفظ جایگاه زن شد، گفت: در روز عاشورا پس از هجوم به اباعبدالله علیه السلام و در حالی که در گودال قتلگاه بود، دشمنان به آنان حمله کردند. چادرها در حالی که بدنش پر از زخم بود، بر شمشیر خود تکیه داد و گفت: ای ابی سفیان اگر دین نداری آزاد باش، من با تو در جنگم نه با زنان و این نشان دهنده اهمیت جایگاه زن است. امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ جمل بسیار سخاوتمندانه رفتار کرد و دستور داد عایشه را به خانه ای امن ببرند و موقعیت او را حفظ کنند سپس به 40 زن دستور داد تا لباس مردانه بپوشند و او را تا مدینه همراهی کنند. محافظت از خود نشان دهید این جایگاه و تلاش زنان است.

امام جمعه اراک با اشاره به توطئه دشمنان علیه حجاب زنان گفت: دشمنان ما بسیار خبیث هستند، برای از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه ما نقشه های مفصلی دارند و با انتخاب این بانوی خیانتکار به عنوان رئیس جمهور ماهیت آنها مشخص شد. منافقین خیلی کثیف و خیانتکار هستند شما از ارزشها و خانواده و کرامت اسلامی در مقابل آنها دفاع میکنید.

وی یادآور شد: در فرانسه که خود را نماینده تمدن می‌داند، یک مرد اسلحه به دست می‌گیرد و به گروهی حمله نژادی می‌کند و چند نفر از آنها را می‌کشد، در حالی که ارتش زنان ما از مقام زن، مادر و حیثیت آنها دفاع می‌کند. قبل از انقلاب تعداد محدودی نویسنده زن داشتیم در حالی که الان حدود 30 هزار نویسنده زن داریم و این نشان می دهد که انقلاب اسلامی به جایگاه زن اهمیت ویژه ای داده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند سه وظیفه مهم برای حاکمان وجود دارد، یکی پاسداری. مرزها که شامل مرز زمینی، مرز هوایی، مرز عقیدتی و دوم حمایت از مظلوم است بر خلاف ظالم و سوم انتخاب افراد شایسته برای اداره کشور که شامل همه اقشار جامعه می شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات فرمانده استانی فراجا با اهداء لوح سپاس از آیت الله دری نجف آبادی قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید