حضرت زهرا علیهاالسلام حجاب را برای پوشش و گوشه گیری زنان نمی دانستند

ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798401

حجت الاسلام محمد قائمی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هیچ گاه حجاب را مانع و مانع تلاش های اجتماعی و سیاسی ندانسته و در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با تیتریک وی گفت: حضرت زهرا علیهاالسلام در کودکی هنگامی که مادر خود را از دست داد پدر را آرام می کرد و هنگامی که مردان قوی نتوانستند از پیامبر صلی الله علیه و آله محافظت کنند، حامی پدرش بود.

حجت الاسلام محمد قائمی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در انتخاب همسر در مرحله اول رضایت پدر و سپس کفوی را از نظر ایمان و ایمان مد نظر قرار می دهد نه عوامل دنیوی و مادی.

وی افزود: عشق، محبت، جهاد، ایثار، همدلی، هماهنگی، صبر و استقامت و رضایت همسر از مصادیق بارز زندگی مشترک امام است.

این کارشناس تصریح کرد: حضرت زهرا(س) ضمن رعایت حجاب کامل، حجاب را حجاب و گوشه گیری زنان نمی دانند، اما شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد هیچ گاه حجاب حضرت مانع تلاش های اجتماعی نبوده است. و سیاست بلد نبود. از این رو در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضور فعال داشت.

حجت الاسلام قائمی گفت: تعادل و تنظیم روابط پیامدهایی از جمله حضور زنده، سالم، شاداب و مؤثر زن و مرد در عرصه های مختلف خانواده و جامعه دارد و بن بست فساد و تباهی را در هیچ عرصه ای ایجاد نخواهد کرد. فعالیت.”

وی ادامه داد: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت ایجاد می کند. حجاب نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز هست و از بین رفتن آن در جوامع امروزی نماد عقب ماندگی و زوال کشورهای اسلامی است.

این کارشناس تاکید کرد: مهم ترین وظیفه زنان در خانواده علاوه بر ازدواج و خانواده، تربیت فرزندان شایسته و سالم است. تربیت جسمی و روحی فرزندان در درجه اول بر عهده مادر است و حضرت فاطمه علیهاالسلام در این امر خطیر به قدری با ظرافت و دقت عمل می کند که همه فرزندانش برجسته ترین افراد تاریخ شده اند.

حجت الاسلام قائمی گفت: حضرت زهرا(س) همواره فرزندان خود را با الفاظ محبت آمیز خطاب می کردند و هرگز آنان را تنبیه بدنی نمی کردند و همواره خود را در مراقبت از فرزندان خود برتر از دیگران می دانستند.

وی افزود: حب دنیا سرچشمه همه ظلم و جنایت و تجاوز است و زاهد کسی است که دلبستگی به دنیا ندارد. حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان سرور زنان جهان عمر خود را در کمال زهد و به دور از تجملات دنیا سپری کرد.

این کارشناس گفت: زنان در تجمل گرایی در خانواده پیشرو هستند و این امر عواقب ناخوشایندی از جمله نگرانی از ظاهر دنیا، بیگانگی از معنویت، کاهش رفت و آمدهای خانوادگی، افسردگی، غم و اندوه، عدم توجه به همسر و فرزند را به دنبال دارد.

حجت الاسلام قائمی گفت: داشتن وسایل و وسایل زندگی مثل همیشه خوب است اما اگر این امر از حد معمول فراتر رود ما را از هدف اصلی که آرامش و شادی است دور می کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) الگویی لاینفک برای زنان جهان به ویژه زنان مسلمان است زیرا همه رفتارهای آنان بر اساس تعالیم الهی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید