حضرت زهرا علیهاالسلام بهترین الگو در همه امور است/ پیروی از رهنمود فقیه راه برون رفت از مشکلات و آشوب است.


ساعت: 21:43
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920290

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای جامعه در همه امور است، گفت: امروز کشور گرفتار انواع نابسامانی هاست و راه برون رفت از آن پیروی از رهنمودهای فقیه است. و در همه امور از دستورات رهبر انقلاب پیروی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به حجاب این بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: وقتی مردی نابینا به درگاه حضرت زهرا سلام الله علیها آمد، چادر به سر کرد و پشت در ایستاد. و جلوی در نرفت که از حضرت زهرا سلام الله علیها س) پرسیدند چرا با اینکه این مرد نابینا بود جلوی در نرفتی؟ گفتند: درست است که او نابینا است، اما من بینا هستم و او را می دیدم، پس مراقب بودم.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در خصوص حجاب و عفاف جایگاه والایی داشتند که باید الگوی امروز جامعه ما باشد.
این مدرس حوزه با اشاره به اینکه این بانو در حد توان و توان خود تمام وظایف خود را انجام می داد، گفت: حضرت زهرا(س) همزمان با انجام امور منزل، تربیت فرزند و سرپرستی همسر، بالاترین درجه را نیز به عهده داشتند. قیمومیت
وی ادامه داد: دفاع از ولایت یکی از مهم ترین و ویژه ترین اموری بود که حضرت زهرا (سلام الله علیها) جان خود را فدای آن کردند. حضرت نمی دید که ولایت که رکن اصلی اسلام است از بین می رود.
آیت الله فقیهی گفت: لذا ایشان در دفاع از ولایت به میدان آمدند و به صحنه آمدند. حتی برای بسیاری از شخصیت های آن زمان از دفاع از ولایت صحبت می کردند تا از آنها دعوت به دفاع کنند، وقتی دیدند آمادگی حمایت ندارند، با تقدیم حضرت علی (ع) کوچکترین جسارتی به ایشان اجازه ندادند. زندگی
وی گفت: امروز کشور گرفتار انواع نابسامانی هاست و راه برون رفت از آن پیروی از رهنمودهای فقیه و پیروی از دستورات رهبر انقلاب در همه امور است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا(س) انسان کاملی است و در بین زنان عالم قد بلندتر از حضرت زهرا(س) نداریم.
وی ادامه داد: این پیامبر برای جامعه ما الگو است تا مردان و زنان از او الگو بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید