راه برون رفت از وضعیت عراق تسلیم شدن به حکومت اسلامی و پیروی از قانون اساسی است


ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893759

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: عده ای در عراق به دنبال ایجاد هرج و مرج و برهم زدن اوضاع در داخل کشور هستند و گروه های مختلف سیاسی در کشور باید با هم متحد شده و از حاکمیت اسلامی پیروی کنند و قانون اساسی عراق را رعایت کنند تا بتوانند بتوانند. دستیابی به ثبات و صلح

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «قدرت اله نیاصدق» مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: آیت الله خیری به دلیل کهولت سن از قدرت کنار رفت و پیروان خود را به اطلاع از آیت الله خامنه ای تشویق می کند. همانطور که آیت الله محمدصادق صدر (پدر مقتدی صدر) قبل از شهادت فرمودند که بعد از من به آیت الله شیخ کاظم خائری اطلاع دهید.

وی افزود: آیت الله خیری در بخشی از بیانات خود فرمودند: بر همه مومنین اطاعت از رهبر دینی، رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (دام ظله) واجب است. در شرایطی که نیروهای کفر و شر علیه اسلام اصیل محمدی از هم جدا شده‌اند، شایسته‌تر و شایسته‌تر برای رهبری ملت و مدیریت مبارزه با نیروهای ستمگر و استکبار هستند» و این بیان نشان می‌دهد که این مرجع تقلید خود را به اطلاع می‌رساند. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای را دعوت کرده بود و بدین ترتیب منافع عده ای در عراق به خطر افتاد.


دلایل مقتدی صدر برای تغییرات در عراق

نیازاق همچنین گفت: مقتدی صدر و حامیانش از این اظهارات خشمگین هستند و قدرت عراق را از آن خود می دانند و به همین دلیل سعی دارند به این اظهارات پشت کنند و به نظر می رسد از قدرت کناره گیری می کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: واقعیت این است که وقتی منافع عده ای در معرض تهدید قرار می گیرد، این افراد برای اظهار نظر دست به درگیری های خیابانی و ناامنی می زنند، زیرا این افراد برای آینده خود برنامه ریزی کرده اند که در این صورت نقشه های آنها باطل می شود.

وی گفت: از سوی دیگر این درگیری ها از شش ماه پیش در عراق آغاز شد که ناشی از عدم توجه به قانون اساسی عراق و منافع مردم و بیشتر برای جذب قدرت بیشتر است.


ریشه های ناآرامی در عراق

این کارشناس ارشد مسائل بین الملل همچنین گفت: عراق امروز به ثبات و آرامش نیاز دارد زیرا آثار رژیم بعث و داعش همچنان در بدنه عراق وجود دارد و این کشور باید همه گروه های مذهبی را متحد کند تا بتوانند مسیر پیشرفت را طی کنند. و کمال.

وی یادآور شد: در سال های اخیر آمریکا، اسرائیل و همدستان آنها شرایط عراق را به گونه ای رقم زده اند که این کشور همواره درگیری های قومی، قبیله ای و مذهبی داشته باشد.


نقش ولایت فقیه در ایجاد ثبات و آرامش در کشور

نیازاق گفت: با این حال امروز در عراق شاهد کشمشی برای نشان دادن قدرتی هستیم که نقش مرجعیت و رهبری دینی است. روشن است که در اوایل انقلاب اگر رهبری فرزانه امام خمینی (ره) و بعدها حضرت آیت الله خامنه ای، امروز شاهد ثبات در ما ایران هستیم و تلاش همه مردم از هر طبقه و قومیت برای رسیدن به پیشرفت و پیشرفت هستیم. دستاوردهای بالا در ایران

وی ادامه داد: اقتدار در موقعیت های مختلف می تواند مشکلات را حل کند و مانند چراغی است که مردم را به سوی نور رهنمون می کند، زیرا رهبر انقلاب در مقاطع مختلف نقشه دشمنان را برای مردم آشکار کردند که در این شرایط مردم آرام شدند


راه حل مشکلات عراق

این مدرس دانشگاه گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی عراق، اطاعت و پیروی از قانون اساسی است و کسانی که شش ماه پیش راه بی قانونی و هرج و مرج را در پیش گرفتند، مسئول ایجاد شرایط در عراق هستند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید گفت وگو و تعامل بین جریان های سیاسی و قومی در عراق ایجاد شود تا بتوانند نقشه راه ایجاد صلح و ثبات را ترسیم کنند.

نیازادق گفت: انحلال پارلمان عراق تنها باعث افزایش مشکلات این کشور می شود و در این شرایط لازم است پارلمان عراق با قدرت به کار خود ادامه دهد تا بتواند تصمیمات مناسبی را برای شرایط فعلی اتخاذ کند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: البته مردم عراق باید شخصیت های شکل دهنده شرایط کنونی را تبیین و شناسایی کنند تا همه بتوانند در برابر دشمنان ملت عراق متحد شوند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در شرایط کنونی مردم از ورود از مرزها پرهیز کنند و طبق دستورالعمل ستاد اربعین عمل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید