تسلیم شدن یا عدم تسلیم عیلامیان; مسئله این است که


ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889073

در روزهای اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی بر انتقال پالایشگاه گیلانگرب به ایلام بودیم که موجی از تشویش و نگرانی را در بین مردم به وجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، اگرچه کرمانشاه با مشکلات جدی از جمله بیکاری، فقر، خودکشی، گسترش آسیب های اجتماعی و پدیده نوظهور انتصابات شخصی روبه رو است، اما برخی از آقایان به امور خود مشغول هستند.

در میان صدها خبر نگران کننده ای که هر روز می شنویم، خبر واگذاری برخی پروژه ها مانند پالایشگاه نفت گیلانگرب اگرچه همچنان شایعه ای اجتناب ناپذیر است اما نشان از بی تدبیری برخی نمایندگان دارد که مانعی جدی با نگاه های غیرکارشناسی است.این پروژه ها در راه هستند


واگذاری پتروپالایشگاه گیلانگرب هنوز نهایی نشده است

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره واگذاری پالایشگاه نفت گیلانگرب گفت: دولت در جایی که نزدیک به میادین گازی است و نیاز به هزینه کمتری دارد، چنین پروژه هایی را تصویب می کند.

وی با بیان اینکه واگذاری پالایشگاه نفت گیلانغرب هنوز قطعی نشده است، افزود: رسیدگی به این موضوع در حوزه کاری نمایندگان منطقه غرب استان است.


259e455b 966e 4e09 804f 748676cfb607 خبر خاکستری


رشیدی خواستار پیگیری موضوع از طریق نماینده مربوطه شد و خاطرنشان کرد: اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم.


شکل گیری ماهیت پالایشگاه گیلانگرب در هاله ای از ابهام قرار دارد

یکی از اعضای کمیته انرژی شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: هنوز مشخص نیست که پروژه پالایشگاه گیلانگرب به کجا ختم می شود چرا که تاکنون پیشرفتی نداشته است بنابراین نمی توان قضاوتی کرد. در مورد آن.”

وی افزود: مشخص نیست ماهیت پالایشگاه نفت گیلانگرب شکل می گیرد یا خیر و باید دید کار ادامه خواهد داشت یا خیر، بنابراین باید زمان بگذرد تا بعد از آن بتوانیم درباره واگذاری آن صحبت کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه طرح های زیادی مشابه پروژه پالایشگاه گیلانگرب وجود دارد که همچنان ادامه دارد و به دنبال جذب سرمایه گذار برای آن هستند. بر این اساس نمی توان قضاوت کرد که آیا این طرح اجرایی می شود یا خیر.


اینکه پالایشگاه گیلانگرب به ایلام منتقل شود کار درستی نیست

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد، واگذاری پالایشگاه گیلانگرب به ایلام را تکذیب کرد و اظهار داشت: واگذاری این پروژه به ایلام صحت ندارد.


152dc4db d015 4909 aff3 b2c613bf8647 خبر خاکستری

نماینده مردم ایلام در شورای اسلامی تصریح کرد: ما از کسی چیزی نخواسته ایم و پروژه های زیادی در استان ایلام داریم و حتی یک پروژه از کرمانشاه به ایلام واگذار نشده است.


واگذاری پتروپالایش گیلان به ایلام در حال نهایی شدن است

یک منبع آگاه نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد با بیان اینکه واگذاری پالایشگاه گیلانگرب به ایلام در حال نهایی شدن است، گفت: این امر ناشی از بی تدبیری نمایندگان مربوطه است.

وی افزود: اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان دولت روحانی با آقای زنگنه وزیر نفت جلسه ای برگزار کردند تا انتظارات مردم استان را به وزیر نفت که خود وی است برسانند. از کرمانشاه

این منبع آگاه اظهار داشت: در جلسه مذکور مقرر شد برای هر حوزه انتخابیه یک پروژه پایین دستی در حوزه پتروشیمی شناسایی شود و با توجه به اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه وجود داشت پروژه ای برای مرکز استان شناسایی نشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پروژه متیل آمین در شهرک سنقر وجود دارد، گفت: در هر حوزه انتخابیه هرسین و روانسر یک طرح پایین دستی پتروشیمی راه اندازی شده و در حوزه انتخابیه گیلانگرب، کسرشیرین و سرپلذهاب نیز راه اندازی شده است. پروژه ای را تعریف کنید که مکان اولیه آن در گیلانگرب باشد.


7393f655 1e91 42dd 845d bda89b5feca5 خبر خاکستری

این منبع آگاه تصریح کرد: برخی به دلیل در دسترس بودن منابع گازی، به اسپین آف پروژه پتروپالایش گیلان گرب نظر داشتند و تاکنون این پروژه به نتیجه موفقیت آمیز نرسیده و مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می افتد.

وی افزود: نمی توان به صورت قاطع گفت که پروژه پالایشگاه گیلانگرب به ایلام واگذار شده است اما در این راستا گامی برداشته نشده است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: دلیل عدم پیشرفت پروژه پالایشگاه نفت گیلان، اعتقاد نماینده مردم گیلان به تقسیم پروژه مذکور به گیلانگرب و سرپلذهاب است.


انتقال پتروپالایش گیلانغرب به ایلام برای ما ضرر است

یکی دیگر از منابع آگاه در دولت محلی به خبرنگار مرصاد گفت: اصلاً نمی دانیم پروژه ای وجود دارد چه برسد به اینکه به ایلام واگذار شده یا نه، اما امیدواریم شاهد ساخت پروژه پتروشیمی در سرپلذهاب باشیم. گیلانگرب یا قصرشیرین.

وی افزود: شنیده ایم در جلسه شورای اقتصاد موانعی برای این پروژه ایجاد شده که البته درآمدی جز دعوا بر سر نام آن نداشته است، باید منتظر ماند و دید چه می شود.

این منبع آگاه همچنین تصریح کرد: تا زمانی که مجبور به مبارزه با واقعیت ها نباشید، هیچ چیز در واقعیت وجود ندارد، اما منافع ساخت پالایشگاه به استان کرمانشاه می رسد و تحویل آن به ایلام برای ما ضرر است.


2f9c3431 25b4 421f ab1f 713779497a5a خبر خاکستری


بی پاسخی نماینده مردم گیلانگرب در مجلس

متاسفانه علیرغم تماس های مکرر خبرنگار مرصاد، تلاش برای ارتباط با نماینده مردم سرپلذهاب، کسرشیرین و گیلانگرب در مجلس بی نتیجه ماند و وی پاسخی نداد.

من گزارش میدم مرصادنیوزمسئولان بدون در نظر گرفتن مرحله فعلی پروژه پالایشگاه گیلانگرب باید به منافع عظیم این پروژه برای استان کرمانشاه پی ببرند و از نظرات غیر کارشناسی خودداری کنند و با نمایندگی خود پیگیر مطالبات مردمی باشند که جمعی و مردمی دارند. منافع.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید