روزه داری عروق کرونر / نکاتی برای تقویت سیستم ایمنی در ماه مبارک رمضان


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819077

آیدا عباسی گفت: یکی از مهم ترین توصیه های غذایی در ماه مبارک رمضان نوشیدن مایعات کافی بین افطار و شکر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیدا عباسی کارشناس سلامت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از مهمترین توصیه های غذایی در ماه مبارک رمضان نوشیدن مایعات کافی بین افطار و شکر است.

وی ادامه داد: خشکی دهان و کم آبی از علائم هشدار دهنده بیماری کرون است، بنابراین با مصرف زیاد مایعات مفید در زمان مناسب می توان کمبود را جبران کرد.

عباسی افزود: میهمانان برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، میوه ها، سالادها، سبزیجات، لیموترش و سبزیجاتی که آب در هم پیچیده تری در سبد غذایی خود دارند، بگنجانند.

این کارشناس تصریح کرد: وعده سحری، افطار و شام از غذاهای اصلی ماه مبارک رمضان است، بنابراین یک رژیم غذایی سالم و کامل می تواند انرژی مورد نیاز روزه داری را در طول روز با حفظ سلامت تامین کند.

وی گفت: غذاهای شیرین باید در وعده صبحانه حذف شوند. این غذاها ترشح انسولین را در بدن افزایش می دهند و باعث گرسنگی زودرس در انسان می شوند.

عباسی افزود: روزه بهترین سم زدایی برای بدن است، بنابراین افرادی که گرسنگی می کشند به هیچ وجه مستعد ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب نیستند.

وی خاطرنشان کرد: روزه داری ضمن پیشگیری از بسیاری از بیماری ها موجب سلامت، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس می شود.

وی بیان کرد: حذف صبحانه بسیار خطرناک است و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، بنابراین رعایت تمام وعده های غذایی اصلی در ماه مبارک رمضان و رعایت اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی بسیار مهم است.

عباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: بیماران اولیه نیز می توانند با نظر پزشک روزه بگیرند، زیرا بسیاری از این بیماری ها منافاتی با گرسنگی ندارند، اما روزه گرفتن به بهبود بیماری آنها کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید