میوه ها و سبزیجات تقویت کننده سیستم ایمنی در هنگام روزه داری / حذف صبحانه و آب; یک تهدید جدی در روزهای سلطنت


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819747

مرضیه خلیلی گفت: لازم است از شام تا سحر تا حد امکان مایعات مصرف شود و غذای شما کم نمک، کم چرب و کم مربا در سحر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرضیه خلیلی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: پنج گروه غذایی شامل نان و غلات، میوه ها، سبزیجات، پروتئین و لبنیات باید در غذاهای افطار، شکر و شام گنجانده شود.

هلیلی افزود: اگر رژیم غذایی مردم به گونه ای باشد که یکی از گروه های مذکور حذف نشود، می توان سلامتی را در ماه مبارک رمضان تضمین کرد. البته میوه ها و سبزیجات به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد برای تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت دارند.

وی گفت: حذف صبحانه اشتباه است و زمان روزه داری را افزایش می دهد، اما با خستگی زیاد افراد آب بدن خود را از دست می دهند. همچنین غذای افطار باید سبک و پر انرژی باشد و از پرخوری پرهیز شود.

هلیلی با اشاره به اینکه افطار با یک ماده ولرم همراه با یک ماده شیرین بهترین گزینه است، افزود: جوشاندن آب با کمی عسل یا چای کمرنگ با خرما منطقی است و باید از شام تا سحر و سحر تا حد امکان از مایعات استفاده کرد. غذا. «کم نمک، کم چرب و کم مربا.

وی گفت: غذاهایی مانند عدس پلو، لوبیا پلو و … که حاوی حبوبات به همراه برخی سبزیجات مانند هویج هستند را می توان در وعده سحری مصرف کرد و برخی از سبزی ها را باید همراه با صبحانه باشد و از مصرف آن غافل نشوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید