رژیم غذایی چه تاثیری بر سلامت سیستم ایمنی دارد؟/ صبحانه تمرکز دانش آموزان را افزایش می دهد


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904776

صبحانه برای دانش آموزان ضروری است زیرا مغز برای تجزیه و تحلیل مشکلات به قند طبیعی نیاز دارد و صبحانه می تواند این نیاز را برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، در حالی که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که باید به آن بسیار توجه شود، زیرا این وعده غذایی بعد از 10 ساعت ناشتا مصرف می شود و برای برخی افراد خوردن این وعده غذایی بسیار زیاد است. مهم.

علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید، صبحانه برای همه مناسب نیست! در واقع، نخوردن صبحانه ممکن است بهتر از خوردن غذاهای ناسالم برای صبحانه باشد. با این حال، یک صبحانه مغذی و متعادل می تواند به بدن انرژی بخشد و از پرخوری در طول روز جلوگیری کند.

این در حالی است که با توجه به بازگشایی مدارس پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، خانواده ها باید به صبحانه دانش آموزان اهمیت مضاعفی بدهند که مسعود فیروزکوهی، مشاور تغذیه و رژیم غذایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان . وی گفت: صبحانه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های تغذیه‌ای است، زیرا آغاز صبح آغاز فعالیت‌هایی است که باید انرژی و مواد مغذی بدن را تامین کند، به‌ویژه دانش‌آموزانی که یادگیری و تقویت حافظه آنها در اولویت است.

وی افزود: صبحانه انرژی بدن را برای شروع کار روز افزایش می دهد و در شروع روز آرامش ایجاد می کند و خلق و خوی فرد را بهبود می بخشد، افرادی که صبحانه می خورند کمتر دچار یبوست، دیابت و فشار خون می شوند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: این افراد نسبت به افرادی که صبحانه نمی خورند حافظه کوتاه مدت، تمرکز و هوشیاری بهتر و بیشتری دارند و خوردن صبحانه به ویژه برای دانش آموزان بسیار توصیه می شود زیرا از فعالیت ذهنی حمایت می کند و سوخت لازم برای مغز را تامین می کند. . بودن


وی ادامه داد: صبحانه مهم ترین وعده غذایی است اما در هیچ وعده غذایی نباید زیاده روی کرد زیرا باعث چاقی و اضافه وزن و بیماری های مرتبط با چاقی می شود صبحانه با صبحانه کامل بین صبحانه و ناهار بهتر است.

فیروزکوهی با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب بر رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی می گذارد، افزود: کودکانی که صبحانه نمی خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری می کنند و نمی توانند به درستی تمرکز کنند و همچنین کودکانی که آهن و ید کافی ندارند. و پروتئین دریافت نمی کنند، ضریب هوشی کمتری دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در ابتدای فعالیت مدرسه به ویژه در هفته های اول شاهد تغییراتی در برنامه های دانش آموزان به ویژه در زمینه خواب و تغذیه هستیم و بسیار مهم است که والدین در روزهای اول به چند نکته توجه ویژه دارند، در این زمینه بیدار شدن به موقع اما با آرامش، صرف صبحانه کامل و استفاده از ترکیب پروتئینی شیر، پنیر، تخم مرغ، نان سبوس دار یا نان جو بسیار مهم است. عسل، کشمش، میوه های خشک یا خرما به جای شکر.

این مشاور تغذیه و رژیم افزود: تهیه میان وعده سالم و نزدیک به علایق کودک مانند ساندویچ نارگیل سبزیجات، تخم مرغ نارگیل سیب زمینی یا تخم مرغ آب پز به همراه مقداری جوانه غلات و حبوبات یا پودر آماده آنها یا یک بسته کوچک شیر ممکن است به عنوان میان وعده برای دانش آموزان استفاده شود.

به گفته وی؛ تهیه کیف و وسایل مدرسه از شب قبل، حضور و رسیدن به موقع به مدرسه می تواند از بروز مشکلات روحی-روانی، استرس و مشکلات خوردن، یادگیری بهتر دروس و ذهن فعال و رشد و تکامل طبیعی دانش آموز بکاهد. کمک

فیروزکوهی به جایگزین های شیرینی موجود در سفره صبحانه اشاره کرد و گفت: توت خشک، خرمای زاهدی خشک، کشمش یا کشمش جایگزین های قندی ارزشمندی برای صبحانه هستند و آب میوه های کم گلوکز و عسل طبیعی مناسب تر و مقوی تر از شکر هستند. مرباها و چیزهای شیرین، به استثنای عسل طبیعی، باید محدود شود و فقط چند روز با پروتئین مانند شیر یا پنیر مصرف شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید