نوشیدنی سبز با زردچوبه؛ یک صبحانه کامل برای سیستم ایمنی بدن انسان

نوشیدنی سالم زردچوبه تنها با چند ماده ساده و تنها در 5 دقیقه درست می شود. یک صبحانه سریع و آسان که می توانید آن را به رژیم غذایی خاص خود تبدیل کنید.

نوشیدنی زردچوبه سبز یا نوشابه یکی از نشانه هایی است که به عنوان دارو عمل می کند و با افزایش انرژی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از تشدید علائم بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی جلوگیری می کند.

محتوای نوشیدنی سبز با زردچوبه
– اسفناج: برای تهیه اسموتی زردچوبه می توانید کمی اسفناج (اسفناج کوچک) انتخاب کنید. البته استفاده از مواد سبز رنگ در این اسموتی کاملا سلیقه ای است. به عنوان مثال، حتی اگر اسفناج ندارید، می توانید سبزیجات برگدار دیگری مانند کلم پیچ یا کاهو اضافه کنید.

– ادویه زردچوبه آسیاب شده (پودر زردچوبه): نصف قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده برای این اسموتی سبز کافی است. هنگام اضافه کردن زردچوبه به اسموتی ها می توانید از روش هر وعده نصف قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده استفاده کنید.

اما اگر بخواهم از زردچوبه تازه استفاده کنم چطور؟ ریشه زردچوبه پوست کنده 2.5 سانتی متری را رنده کنید. این مقدار باید حدود یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه تازه به شما بدهد.

آب یا شیر بادام شیرین نشده: در حالی که می توانید فقط از شیر بادام یا فقط آب استفاده کنید، شیر بادام به نوشیدنی شما بافت خامه ای می دهد و یک لیوان کافی است.

بذر کتان آسیاب شده: تنها یک قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده علاوه بر اینکه منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است، مقادیر قابل توجهی پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 را برای بدن تامین می کند.

– کمی فلفل سیاه: استفاده از فلفل سیاه شاید تعجب آور به نظر برسد، اما دلیل خوبی پشت آن نهفته است. معروف ترین ماده موثره زردچوبه کورکومین است. نشان داده شده است که کورکومین با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و تقویت کننده سلامتی آن مرتبط است. با این حال، وقتی به تنهایی مصرف شود، بدن قادر به جذب کامل آن نیست. در اینجا فلفل سیاه مفید است و جذب کورکومین را بهینه می کند. یکی از مواد فعال فلفل سیاه، پیپرین، به جذب کورکومین در بدن کمک می کند.

– روغن نارگیل: این ترکیب یکی دیگر از مواد شگفت انگیز است که می توانید به نوشیدنی سبز خود اضافه کنید. علاوه بر این، از آنجایی که کورکومین کمی در آب حل می شود، افزودن تنها نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل به بدن کمک می کند تا جذب آن را افزایش دهد.

– تکه های میوه: شیرین کننده این نوشیدنی سبز، تکه های آناناس تازه است، اما می توانید از آناناس منجمد نیز استفاده کنید. آناناس در دسترس ندارید؟ هر میوه تازه یا منجمد دیگری را می توان مصرف کرد. به طور کلی، اگرچه آناناس یا سایر میوه ها تأثیر مفیدی در ایجاد طعم بهتر دارند، اما جزء ضروری نوشیدنی محسوب نمی شوند.

شیوه آماده سازی
تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا یکدست شود.

دیدگاهتان را بنویسید