من می خواهم انریکه مورا را به ایران بفرستم اما تهران خیلی بی میل است / به دنبال راه حلی برای شکستن بن بست پیرامون احیای برجام است.

من می خواهم انریکه مورا را به ایران بفرستم اما تهران خیلی بی میل است / به دنبال راه حلی برای شکستن بن بست پیرامون احیای برجام است.

روز جدید جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به فایننشال تایمز گفت که به دنبال یک «میانه» برای پایان دادن به بن بست در مذاکرات از سرگیری برجام است.

او گفت که می‌خواهد انریکه مورا، مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره این موضوع به تهران سفر کند، اما افزود که ایران «بسیار بی‌میل» است. او موضع دیپلماتیک را “آخرین راه حل” توصیف کرد.

بورل در حال بررسی سناریویی است که در آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریسم خارج شود، اما سایر بخش‌های سپاه در فهرست باقی بماند.

وی گفت: پس از مدتی باید به عنوان هماهنگ کننده این موضوع را بگویم [مذاکرات وین] من این پیشنهاد را رسما روی میز خواهم گذاشت.» . . بورل افزود: این تنها نقطه تعادل ممکن است. ما نمی توانیم تا ابد به همین منوال ادامه دهیم، زیرا در این مدت ایران به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد.

او افزود: «پرونده روی میز رئیس جمهور بایدن است، گفتگوهای من با او». [آنتونی] Blinken به حد خود رسیده است.

بورل گفت که ایالات متحده و ایران خواهان توافق هستند. ما اروپایی ها از این معامله سود زیادی می بریم، حالا شرایط تغییر کرده است. وی افزود: «برای ما بسیار جالب است که اکنون یک تامین کننده نفت باشیم [خام] دیگری داشته باشید. آمریکایی ها نیز به موفقیت دیپلماتیک نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید