جمعیت ورزشکاران ایران به 46 درصد کاهش یافت/ چه کسی مسئول بهبود فعالیت بدنی مردم ایران است؟


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808117

انتقاد رئیس فدراسیون ورزش های همگانی از بی توجهی به خطر بزرگ؛

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با انتقاد از سلامت مردم ایران گفت: سوال اساسی در این زمینه این است که چه کسی یا چه نهادی مسئول ارتقای فعالیت بدنی مردم ایران است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های همگانی، افشین مولایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین دوره لیگ کشوری دانشجویان دانشگاه آزاد، اظهار داشت: یکی از کارکردهای اصلی ورزش تامین امنیت ملی است. سلامت مردم ما «آن هم قرار دارد بند سوم قانون اساسی تأمین ورزش رایگان را از وظایف دولت پیش بینی کرده است.

مولایی با بازخوانی نتایج سیاست های کلان کشور در حوزه فعالیت بدنی و سلامت جسمانی گفت: سیاست سلامت چگونه پیش می رود؟ طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی آمار ایران، جمعیت ورزشکاران ایرانی به 46 درصد کاهش یافته است که یکی از دلایل آن کاهش تاج است، اما تاج دلیل اصلی نیست. در حال حاضر 82 درصد از مرگ و میرهای کشو به دلیل بیماری های غیرواگیر است. چرا 30 درصد دانش آموزان ما گیر افتاده اند؟

وی تاکید کرد: ما در هر زمینه ای متولی داریم اما متولی ارتقای سلامت و فعالیت بدنی مردم کیست؟

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی بر لزوم کارآمدی دستگاه های متولی ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: نهادهای ناکارآمد یکی از دلایل اصلی شکست ملت ها هستند. مناطق مسئول ورزش همگانی در کشور. این حوزه ها باید یک دید کلی از عملکرد خود داشته باشند. ما دستاوردهای ورزش قهرمانی را انکار نمی کنیم، اما اگر تبعات کم تحرکی را در نظر نگیریم، این شرایط به ضررهای ملی تبدیل می شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته گفت: یکی از تاکتیک های فدراسیون برای حذف فضاهای ورزشی استفاده از فضای مجازی بوده است.

وی همچنین به برگزاری مجازی لیگ ورزش های همگانی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد از عنوان خود به نفع خود استفاده می کند و آزادی خود را به اثبات رسانده است که با حذف فیزیکی مکان ورزشی می توان به آن دست یافت. ورزش های همگانی را در بین دانش آموزان توسعه داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از همکاران موثر ما که با رویکرد ورزش سلامت محور توانسته است کم تحرکی را از طریق فضای مجازی بهبود بخشد، دانشگاه آزاد است. امیدواریم دستاوردهای دانشگاه آزاد به عنوان الگوی علمی مورد استفاده سایر انجمن های علمی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید