دلایل اصلی ناآرامی های اخیر مانع رشد و توسعه کشور است


ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907378

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ناآرامی های اخیر جلوگیری از رشد و توسعه کشور بوده است، گفت: دولت و جوانان کشور فارغ از این گونه مسائل حاشیه ای در حال برنامه ریزی و حرکت هستند. سریع و بدون توقف در راه دستیابی به فناوری های پیشرفته برای بهبود شرایط زندگی مردم ادامه خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از افتتاح چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک ایران و بازدید از آخرین دستاوردهای شرکت ها و دانشمندان کشورمان، این نمایشگاه را نماد رشد و پیشرفت فناوری در دنیای دانش و دانش توصیف کرد. تصریح کرد: امروز دولت و مردم در کنار هم عزم خود را جزم کرده اند تا قله های توسعه و تعالی را در عرصه های مختلف علمی فتح کنند و به درجه بالایی از شکوفایی و رفاه دست یابند.

حسینی همچنین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با حضور خبرنگاران با اشاره به دستاوردها و تلاش های شگرف جوانان کشور در عرصه لیزر و فوتونیک گفت: ملت ایران در عرصه های علمی در سراسر کشور پیشتاز و پیشرو بوده است. تاریخ و اکتشافات علمی ارزشمند علمای آن از سخنان رازی و بیرونی و ابن سینا بدون تنگ نظری و جاه طلبی حاکمان در اختیار سعادت و پیشرفت همه ملل قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روحیه خودباوری و اینکه بتوانیم آن را انجام دهیم، در بین دانشگاهیان و جوانان ایران زنده شده است و با وجود همه تحریم ها و محدودیت های حاکمان، امروز ما در برخی زمینه ها از مرزهای دانش عبور کرده اند.

حسینی دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان در علوم مختلف از جمله سلول‌های بنیادی، علوم نانو، دانش هسته‌ای و طراحی پهپاد را از نمونه‌های دانش ایرانی عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها در مسیر دستیابی به این علوم نه تنها مانع اراده ما می‌شوند. این اتفاق نیفتاد، اما انگیزه جوانان را افزایش داد.

معاون رئیس جمهور تاکید و تشویق مقام معظم رهبری به برنامه ریزی و حرکت در مرزهای دانش روز دنیا را در موفقیت کشورمان مهم دانست و تصریح کرد: یکی از محورهای اعلام گام دوم انقلاب توجه به علم است. و تکنولوژی برای رسیدن به تمدن و حکومت اسلامی. مردم خود را موظف می دانند که عرصه ها و ظرفیت تحقق تاکیدات رهبر انقلاب را بشناسند.

حسینی با اشاره به مزایا و اهمیت فناوری لیزر و فوتونیک خاطرنشان کرد: امروزه پیشرفت بسیاری از صنایع و فناوری ها از جمله صنایع فضایی، پزشکی، مخابرات و صنایع هوایی، کشتی سازی مرهون دستاوردهای لیزر است. و در کشور ما استفاده از لیزر در بخش صنعت رو به افزایش است، بنابراین حمایت و توسعه این علم اجتناب ناپذیر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره کاربرد لیزر در پزشکی و درمان بیماری ها، کشاورزی، مخابرات، نظامی و کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفت: لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان دارای پتانسیل و اهمیت بالایی است.

حسینی بر تعامل و همکاری نزدیک دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دانش لیزر یکی از 10 فناوری مهم و اساسی در دنیا محسوب می شود. این نمایشگاه باید بتواند دانشگاه و صنعت را به هم پیوند دهد تا بتوانند با هم نیازهای جامعه را شناسایی و برطرف کنند. لازم به ذکر است که در حوزه دانش و فناوری، تولید علم گام اول است، گام دوم باید برنامه ریزی و سیاست گذاری برای خلق ثروت از طریق تجاری سازی پژوهش باشد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی نیز توجه ویژه ای به حوزه دانش و حمایت از شرکت های دانش بنیان دارد و از نخستین روزهای سال جدید موضوع سال با محوریت اقتصاد دانش بنیان بوده است. اساس فعالیت ها و برنامه ریزی های نهادهای مختلف است. امروز مبنای سیاست دولت، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید است.

حسینی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی ناآرامی های اخیر جلوگیری از رشد و توسعه کشور است، تصریح کرد: دولت و جوانان کشور بدون توجه به این گونه مسائل حاشیه ای، با سرعت و بی وقفه در مسیر دستیابی به مدرنیته برنامه ریزی و حرکت می کنند. تکنولوژی و آنها به بهبود و بهبود شرایط زندگی مردم ادامه خواهند داد.

معاون رئیس جمهور در بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی و غرفه داران در جریان آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه لیزر قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید