رسانه ها سبک زندگی سالم و ایمن را ترویج می کنند / مردم قربانی کلاهبرداری های مکرر جرایم سایبری می شوند

ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800202

رئیس شعبه سوم دیوان عمومی دادگستری شهرستان کردوک گفت: اطلاع رسانی صحیح در سبک زندگی سالم و احساس امنیت موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میکائیل حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص نقش رسانه ها در گسترش جرایم در جامعه به نصره گفت: مردم همچنان قربانی ترفندهای مکرر جرایم سایبری می شوند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها و رسانه ها در زندگی امروز ما تاثیرگذار هستند، افزود: رسانه ها در جوامع علاوه بر اینکه سعی در گزارش مسائل دارند با نمایش صحنه های مختلف به آموزش جرم و جنایت نیز می پردازند.

رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی کردکوی با بیان اینکه رسانه ها مانند تیغ دولبه عمل می کنند، گفت: از سوی دیگر می توانند منجر به افزایش جرایم شوند. گریزی از حوادث نیست.

حاجی زاده بر لزوم فعالیت رسانه ها به عنوان رکن موثر در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود: رسانه ها با اطلاع رسانی و سبک زندگی سالم می توانند در ارتقای احساس امنیت موثر باشند.

وی گفت: ایالات متحده در مطالعه ای دریافته است که در مناطقی که اپراتورهای تلویزیونی مستقر هستند، تعداد آرای مجرمانه نسبت به مناطقی که اپراتور تلویزیون وجود ندارد بیشتر است، بنابراین کمیسیون فدرال آمریکا صدور مجوز برای ایستگاه های تلویزیونی را متوقف کرد و پس از مدتی زمان اعطای مجوز اگر ایستگاه ها در شهرها و مناطق مختلف راه اندازی می شد، میزان جرم و جنایت در ایالات متحده به طور چشمگیری افزایش می یافت.

رئیس شعبه سوم دادگاه عمومی کردکوی گفت: رسانه همچنان ابزار قدرتمندی است و می تواند بر جنبه های مثبت یا منفی زندگی تأثیر بگذارد. امروز هر چه جلوتر برویم و تکنولوژی بیشتر باشد، جرم و جنایت بیشتر می شود. “

حاجی زاده ادامه داد: در سال های گذشته این جرم سنتی بود اما با ورود رسانه ها و ابزارها، جرم از سنتی به الکترونیکی و رسانه ای تبدیل شد. بخشی از پرونده های محاکم به این موضوع و پرونده هایی که در حوزه رسانه تشکیل می شود اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فریب تبلیغات جعلی را نخورند، گفت: ارسال پیامک سودآور است، ترفند قدیمی است، مردم نباید به این پیامک ها اعتماد کنند و از ورود به سایت های ناشناس خودداری کنند، اطلاعات بانکی را در سایت های ناشناس وارد نکنند.

حاجی زاده با اشاره به افزایش آمار کلاهبرداری از طریق سایت های غیرمعتبر، گفت: در پرداخت های اینترنتی، آدرس اینترنتی بانک باید توسط کاربران مشاهده شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید