مسئول باید تلاش کند تا ضرورت تقویت و نهادینه شدن بازجویی در جامعه را جبران کند


ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881413

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در لاهیجان

معاون اجتماعی و پیشگیری سازمان و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به نحوه گزارش عملکرد در ادارات و سازمان ها گفت: پاسخگویی یک پله بالاتر از گزارش دهی است این که رهبر انقلاب هرساله با این موضوع شناسایی می شوند. عنوان پاسخگویی اهمیت این موضوع را نشان می دهد اگر در نتیجه عملکرد مدیریتی آسیبی به نظام وارد شود باید مسئولیت پذیر باشد و این مسئولیت به این معناست که باید جبران کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، «محمدعلی اسفنانی» در همایش بزرگداشت شهید آیت الله بهشتی و پنجمین نشست «چگونه مطالبه گر باشیم» در لاهیجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 شهید از 16 تیرماه تاکنون، گفت: تعداد حاضرین. در چنین جلساتی پیدا می‌کنند و درگیری حل می‌شود و به نتیجه می‌رسد و برای بعضی‌ها تلخ نباشد و خدای نکرده سنگسار شوند.

وی در ادامه از برگزاری چنین جلساتی از رئیس دانشگاه و جنبش دانشجویی تشکر کرد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب باید ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به موقع شناخته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس جمهور و سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه شهید بهشتی فردی چند وجهی است، تحصیلکرده حوزه و دانشگاه، صاحب نظر در مسائل علمی و حقوقی، در بحث فلسفه است، گفت: وی به هفت زنده زبان دنیا مسلط بود و افزود: چنین شخصیتی برای کسانی که به دنبال رفع موانع بر سر راه خود بودند بسیار مهم بود. وی به عنوان اولین رئیس مجلس خبرگان رهبری در تصویب قانون اساسی نقش مهمی ایفا کرد و بر امور مربوط به احکام اسلامی تأکید شدید داشت.

اسفنانی راه اندازی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری را یکی از بزرگترین خدمات شهید بهشتی دانست و تصریح کرد: این کار منجر به تربیت نیروهای مجرب برای دستگاه قضایی کشور شد تا بعداً دستگاه نیازی به ارائه قاضی و قضایی نداشته باشد. پلیس از جای دیگر اسلام یکی از بدعت های شهید بهشتی بود که متأسفانه بعدها به دلایلی منحل شد که همکارانم می توانند آثار موجود ایشان را فهرست کنند.

قاضی دیوان عالی کشور ادامه داد: طبق تعبیر مقام معظم رهبری با شهادت بهشتی یک استوانه از ما گرفته شد و تعبیر من این است که اگر قرار است انقلابی مجروح و منهدم شود. تنها حادثه ای مانند شلیک هفت تیر در سال 1360 کافی است. اما چون دست حضرت بقیة الله (عج) و فکر خدا بر بقای این انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود، این انقلاب نشد. خسارت مورد نظر دشمن را متحمل شدند و پیش رفتند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به درخواست اظهار داشت: در درخواست، پیگیری مشکل و حق باید مورد توجه قرار گیرد و بسیاری از علما درخواست را با موضوع درخواست می دانند. خیر عمومی که رسالت عمومی برای مقابله با آن فساد خواهد بود.

امیرالمؤمنین (علیه السلام) نیز از کارگزاران منصوب خود مطالباتی را مطرح کرد

اسفنانی در ادامه با بیان اینکه 30 نامه امام علی(ع) در نهج البلاغه درباره درخواست است، گفت: یعنی با انتصاب افراد از آنها نیز مسئولیت در این سمت را می طلبد.

مسئول باید سعی کند جبران کند

وی با اشاره به رویه گزارش عملکرد در ادارات و سازمان ها گفت: پاسخگویی یک پله بالاتر از گزارشگری است این که رهبر انقلاب عنوان پاسخگویی را به خود اختصاص داده اند نشان از اهمیت این موضوع دارد. اگر در نتیجه عملکرد مدیریتی آسیبی به سیستم وارد شود، باید مسئولیت پذیر باشد و این مسئولیت یعنی باید جبران کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور با اشاره به طرح حمایتی شورای اسلامی در سال 1393، ادامه داد: در مواد 8 و 9 همین قانون آمده است که مردم حق دارند از مسئولان بخواهند که موضع انتقادی داشته باشند و مطالبه کنند. آنها

جامعه باید به سمت ذهن پرسشگر حرکت کند

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید به سمت ذهن پرسشگر حرکت کند، ریشه بی تکلفی را در تربیت فرزندان و نگاه به مسائل جامعه شناختی برشمرد و گفت: حرکت فکری، تربیتی و تربیتی باید برای نهادینه شدن و تقویت پرسش در جامعه نهادینه شود. ذهن بچه ها بودن

اسفنانی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه گری و پاسخگویی باید به گونه ای در جامعه نهادینه شود که تابع مطالبات مردمی پاسخگو شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید