دانشگاه مسئول جامعه و صنعت است/ دانشگاه باید از سلیقه پرهیز کند و قانون را رعایت کند


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814348

کنات با تاکید بر اینکه دانشگاه در قبال جامعه و صنعت مسئول است، گفت: دانشگاه باید برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان برنامه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، جواد کنات استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه بیژن گفت: دانشگاه بیژن باید به عنوان نهادی الگو در توسعه فرهنگی جامعه پیشگام باشد.

وی دانشگاه را نگینی در شرق کشور دانست و ویژگی های دانشگاه را در تراز انقلاب بیان کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تحرکاتی که از اول انقلاب تاکنون در دانشگاه بیرجند صورت گرفته نشان می دهد که خوشبختانه این دانشگاه در حد یک انقلاب است.

قناعت با تاکید بر اینکه دانشگاه متولی جامعه و صنعت است، گفت: دانشگاه باید برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان برنامه داشته باشد.

وی گفت: این روزها که مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند و اشتغال و رونق اقتصادی از مشکلات جدی و سرلوحه کار کشور است، دانشگاه باید شناخت خوبی از فضای کسب و کار داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این دانشگاه باید از آموزش و پژوهش فراتر رفته و به دانشگاهی کارآفرین تبدیل شود.

کنات گفت: در این راستا در سال های اخیر کارهای خوبی انجام شده که باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی تمدن را یکی از شاخصه های دانشگاه در تراز انقلاب برشمرد و بر لزوم اقتدار علمی در این حوزه فرهنگی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید جایگاه خود را در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین کند و مطالبه گری کند. در مورد رهبری دانشگاه. خودم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تصریح کرد: بعد از جنگ سرد، جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم وارد مرحله پنجم و جنگ شناختی و ادراکی شده ایم. «وظیفه همگان است، ما مخصوصاً دانشگاه ها جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهیم.

قناعت با تاکید بر اینکه دانشگاه باید ضمن توجه به کمیت به توسعه کیفی توجه کند، گفت: دانشگاه باید مزیت های نسبی استان را در نظر بگیرد.

وی گفت: وقتی مدرسه شوکتیه سومین یا چهارمین مدرسه جدید کشور است موید فرهنگی بودن این شهر و استان است.

استاندار خراسان جنوبی را مهد پدران علوم مختلف خواند و گفت: دانشگاه بیرجند یک دانشگاه مادر است و به همین دلیل انتظارات ما از این مجموعه بسیار بالاست.
دکتر کنات با تاکید بر اینکه اساتید و دانشجویان روح دانشگاه هستند، ابراز امیدواری کرد با ریشه کن شدن ویروس کرونا از جامعه، شاهد بازگشت روحیه شادابی و نشاط در دانشگاه ها باشیم.

قناعت با خرسندی از اینکه دانشگاه باید از سلیقه پرهیز کند و قانون را رعایت کند، بر ضرورت کار گروهی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه علاوه بر استفاده از فرصت ها باید برای ایجاد فرصت های جدید تلاش کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید