روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره اتهامات اوکراین شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده مسکو در سازمان ملل پس از آن که مقامات روسی اعلام کردند نیروهای روسی غیرنظامیان را در شهر بوچا کشته اند، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شده است.

به گزارش رویترز، روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا روز دوشنبه برای بحث درباره آنچه که «اقدام تحریک آمیز افراط گرایان اوکراینی» در شهر بوچا خوانده است، تشکیل جلسه دهد.

دیمیتری پولانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: با توجه به شورش آشکار رادیکال‌های اوکراینی در بوچا، روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه گفته بود که اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر کشتار غیرنظامیان در منطقه کیف صحت ندارد.

ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز یکشنبه شب خواستار اقدامات بیشتر علیه مسکو شد و گفت تحریم های جدید غرب علیه روسیه کافی نیست.

روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هدف از این عملیات “حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند”.

به گفته وی، این طرح «خلع سلاح و غیرنظامی کردن اوکراین» است تا تمامی جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید