آیت‌الله غروی: برخی از زنان حتی شلوار نمی‌پوشند/روسری‌ها پایین است و موها بیرون زده است/حکومت دینی تحمل فحشا را ندارد.

آیت‌الله غروی: برخی از زنان حتی شلوار نمی‌پوشند/روسری‌ها پایین است و موها بیرون زده است/حکومت دینی تحمل فحشا را ندارد.

روز جدید : امروزه تلفن های هوشمند وجود دارند و کوچکترین جابه جایی به فضایی دیگر لازم است. در این شرایط حتی کسانی که نمی خواهند یکباره موقعیت خاصی پیدا کنند. واقعیت این است که ما همه متغیرها را از نظر مسئولان نمی بینیم. یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: روسری ها افتاده و موها از بین رفته است، این آرایش های تند و گاهی لباس ها و شلوارهای خاص که می پوشند و گاهی نپوشیده می شود آسیب و آسیب زیادی به یک جامعه وارد می کند. و ما نباید برای آنها اشک بریزیم.”

آیت الله سید محمد غروی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگویی و در پاسخ به این سوال که اخیراً گزارش های مردمی در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که فضای اجتماعی نسبت به موضوع اجبار بسته و سختگیرتر شده است. حجاب. حتی نماینده اصولگرایان مجلس نیز به این جلسات واکنش نشان داد. افزایش حساسیت ها را در شرایط کنونی چگونه ارزیابی می کنید؟» وی تاکید کرد: تعجب می کنم و انتظار دارم این سوال را مطرح کنید که چرا «بد حجابی» تا این حد فراگیر شده و واکنشی از سوی مسئولان فرهنگی نمی بینیم؟ یا تصور کنید چرا برخی دستورات خداوند را این گونه نادیده می گیرند و با هدف عدم رعایت قصد دارند در اشکال مختلف و حرکات نمادین و یا در شبکه های مجازی بدحجابی را در جامعه ایجاد کنند؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: ما در همه سازمان ها و سازمان ها مانند سازمان تبلیغات اسلامی و… یک معاونت فرهنگی داریم. بودجه های کلان دریافت کنید آیا نباید بودجه این سازمان ها کاهش یا لغو شود؟» وی گفت: تعجب می کنم که چگونه همیشه به مشکلات کسانی که می خواهند نقش مثبتی در حجاب داشته باشند اشاره می کنید؟ چرا برخی چنین بی احترامی می کنند؟حجاب اما باید در سطح جامعه رعایت شود و اگر رعایت نشود به شورش هایی می انجامد که امروز با آن روبرو هستیم.این به نفع زنان نیز هست. با این وضعیت آنها هم با روحیه ای که می خواهند به طرق مختلف نشان دهند بیرون می آیند، نقش ابزاری برای اهداف مختلف بازی می کنند.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بانوان باید در این زمینه تلاش کنند، افزود: عفاف و حجاب به معنای واقعی خود برای صیانت از زنان است اما متاسفانه در جامعه ما روز به روز بر آسیب های آن افزوده می شود. فضای مجازی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد و من واقعاً معتقدم که این یک کار سازماندهی شده است که تا زمانی که حرم ها زیر پا گذاشته شود ادامه دارد. طبیعتا فرهنگیان باید در این زمینه ورود بیشتری پیدا کنند و کارهای مرتبط تری انجام دهند. آنها باید حساسیت بیشتری نشان دهند و این تعهد را جبران کنند. امروزه این تعهد در جامعه احساس می شود.

سازمان تبلیغات و بخش های مختلف فرهنگی که مربوط به گرایش هستند باید با شایستگی بیشتری به این موضوع بپردازند. اما پلیس باید در سطحی وارد شود که بی احترامی و لجام گسیخته باشد. نماینده هر چه می خواهد بگوید. متأسفانه برخی از نمایندگان به دنبال رأی دادن برای دوره بعدی هستند و ژست خاصی می گیرند، ما کاری به آنها نداریم. اما از نظر شرع، حکومت دینی نمی تواند چنین بی بند و باری را تحمل کند.

روسری عقب مانده و جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد

آیت الله محمد غروی بیان کرد: بحث این نیست که چند تار موی زن خارج شده است. البته این هم اشتباه است. این مربوط به اضطرابی است که ما در جامعه احساس می کنیم. آن لباس های تنگ و کوتاهی که می بینید، روسری های آویزان و موهای بیرون زده، آن آرایش های تند و گاهی لباس ها و شلوارهای خاص که می پوشند و گاهی نمی پوشند، آسیب های زیادی به جامعه وارد می کند و نباید اشک هایمان را برای آن هدر دهیم. آنها. .

وی تاکید کرد: حقیقت این است که زنان باید به حفظ عفت، جامعه و خانواده توصیه شوند. اینگونه بیرون آمدن و گیج کردن و شکستن موانع برای خانواده مضر است و همه از این نظر آسیب می بینند. اما زنان بسیار رنج می برند و از این نظر بیشترین آسیب را می بینند. از طرفی متولیان فرهنگی باید بهتر و فرهنگی تر کار کنند. انتظار ما از صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی بیشتر و بیشتر می شود. اگر رعایت نکردن حجاب به حدی برسد (که در برخی موارد به آن رسیده است)، شکستن حصار و حرمت شکنی به اوج خود می رسد و اینجاست که پلیس باید وارد عمل شود. البته این ورودی هم باید طبق قانون محاسبه شود. نه اینکه اثرات منفی بیشتری ایجاد کند.

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: چرا می گویید مردم این گونه شده اند؟ عوامل مختلفی وجود دارد که یکی از آن عوامل شبکه های مجازی است. شبکه های مجازی در افترا بسیار موثر هستند و چه بخواهیم و چه نخواهیم این مشکل گریبان افراد و خانواده ها را می گیرد. به طور کلی این شبکه ها فرهنگ خانواده ها را به هم ریخته اند و این باید محور اصلی باشد.

آیت الله محمد غروی در پاسخ به این سوال که «زنان در دهه 60 و 70 چنین موضعی علیه حجاب نداشتند، راحتتر در جامعه ظاهر می شدند. از سوی دیگر بودجه های هنگفتی به حوزه فرهنگی سازمان ها و سازمان ها اختصاص یافت و سازمان های گران قیمتی مانند سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد. آیا وضعیت فعلی حاصل فعالیت این مسئولان نیست؟ آیا در مقابل آنچه که بدحجابی نامیده می شود از نکوهش آنها حذف نمی شود؟» وی گفت: در نظر بگیرید که آیا شرایط اجتماعی ما و این ابزارهایی که در اختیار جوانان و خانواده ها قرار می گیرد در گذشته وجود داشته است؟

امروزه تلفن های هوشمند وجود دارند و کوچکترین جابه جایی به فضای دیگری ضروری است. در این شرایط حتی کسانی که نمی خواهند یکباره موقعیت خاصی پیدا کنند. واقعیت این است که ما همه متغیرها را از نظر مسئولان نمی بینیم.

اینکه متولیان فرهنگی و سایر مسئولان باید با توجه به امکانات موجود در دنیای امروز پیش بینی های لازم را انجام می دادند، اما به اندازه کافی انجام ندادند یا انجام ندادند، خود این است… اما تاثیرگذار هستند و نباید شاهد همه چیز به صورت یک طرفه و از یک زاویه و همه چیز در رابطه با مسائل اقتصادی و غیره سیاسی شدن را نبینیم.

دیدگاهتان را بنویسید