تغییر حکومت انقلابی و دینی با حکومت عرفی و سکولار یکی از مهمترین اهداف شورشیان است


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921198

سجادیان گفت: در فتنه 88 منتقدان و معاندان به دنبال تغییر حکومت انقلابی و دینی با حاکمیت عرفی و سکولار بودند و هدفشان از بین بردن عنوان ولایت فقیه و رهبر دینی و لغو ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیروس سجادیان، فعال سیاسی و کارشناس ارشد دفاعی و امنیتی در گفت و گو با شیرازه با اشاره به ابعاد مختلف فتنه 88 و توطئه های معاندین و در پاسخ به این سوال که فتنه 88 چگونه و با چه هدفی بود. وی گفت: هر قیام یا کودتا نیازمند تبیین راهبرد و برنامه های اجرایی برای اقدام در زمان مناسب است، بنابراین قیام های کشور ما پس از رحلت امام خمینی (ره) به مواضع گروه های چپ و آینده مربوط می شود. به قدرت رسیدن دولت اصلاحات و ناآرامی‌هایی که در سال 1357 با هدف ایجاد حکومت دوگانه و محدود کردن رهبری رخ داد، توسط اصلاح‌طلبان ایجاد و دکترین عملیاتی آنها در سال 1367 به اجرا درآمد.

وی افزود: آنچه بر اساس فعالیت های آشکار و پنهان جبهه اصلاحات و منتقدان اصولگرا در فتنه 88 رخ داد، نشان داد که راهبرد اصلاح طلبان تغییر حکومت انقلابی و دینی به حاکمیت سکولار و هدف آنها از بین بردن عنوان دین بود. رهبر و رهبر دینی و حذف ارزش آرمان ها و آرمان های انقلاب اسلامی از جمله غرب ستیزی، حمایت از مظلومان، خیانت به انقلاب، تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی در اداره کشور تاثیرگذار است.

سردار سجادیان ادامه داد: پس از ناکامی اصلاح طلبان در سرنگونی قدرت در سال 88، با تکیه بر استراتژی قبلی و با روی کار آمدن دولت دوم اصلاحات در سال 92، با هدف بازگرداندن جامعه ایران به دوران قبل از انقلاب اسلامی. به طوری که اینطور نبود وقت آن است که ایران بخشی از نظام جهانی باشد که قدرت های بزرگ بر سرنوشت کشور حکومت می کنند و ایران تابع اراده قدرت های استعماری و استکباری است.فساد بیداد می کند و به دلیل با امکانات گردشگری و وسعت کشور، مانند برخی از کشورهای همسایه به کانون فساد و بی نظمی منطقه تبدیل می شود که عملاً شبیه به مقام پیامبر اعظم(ص)، مقام معظم رهبری و حضور مردم انقلابی و میهن پرست است. کشور را ملاقات نکردند، به سرعت به سمت آن رفتند، اما ناامید شدند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان از اغتشاشات مانند فتنه 88 جلوگیری کرد؟ وی گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین شورش هایی می توان از راهکارهای زیر استفاده کرد:

1. رفع موانع عقب نشینی و نارضایتی مردم از حکومت.

2. نظارت بر کار عوامل و اجزای مدیریت توسط سازمانی خارج از سازمان های تحت امر قوای سه گانه و نیروهای مسلح.

3. چشم بستن بر قیام در لحظه ظهور که متأسفانه در کشور بیش از حد از خود راضی است که این راهبرد اصولی و منطقی را اجرا کند.

4. شناسایی و مبارزه بی امان با عوامل نفوذی، جاسوسان و عوامل دولتی که باعث نارضایتی می شوند.

5. نخبگان اطلاعاتی درباره رویدادها و روندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشور و تأثیر رویدادها و روندهای خارجی بر امنیت ملی.

6. مبارزه جدی با فساد و مبارزه سازمان یافته با جرایم سازمان یافته.

7. جهاد برای تبیین و مبارزه با دروغ پردازی های دشمنان خارجی، معاندان و مخالفان برانداز که با سوء استفاده از نام اسلام در پی مبارزه با اسلام ناب محمدی هستند.

8. اجرای عدالت و اقدام قاطع با رؤسای جمهور که بر خلاف قانون اساسی و قوانین مربوطه کشور و وعده های انتخاباتی عمل می کنند.

9. اجرای عدالت و برخورد با نمایندگان مجلس که برخلاف قانون و وظایف نمایندگی عمل می کنند و اهداف شخصی و جناحی را دنبال می کنند.

10. شایستگی، جذب و استخدام افراد شایسته و مدیران دارای تعهد، تجربه، ایمان و اثربخشی.

11. اجرای عدالت و برخورد قاطع با مقامات لشکری، دولتی و قضایی که مرتکب تخلف یا جرایم خلاف مقررات و قوانین مربوطه کشور می شوند.

این کارشناس ارشد دفاعی و امنیتی در ادامه در پاسخ به این سوال که در فتنه 88 چه جنایاتی بر کشور رخ داد، در فتنه 88 برخی از سیاسیون پس از انتخابات در شرایطی قرار گرفتند که شورای نگهبان و سپس رهبر معظم انقلاب انتخابات را امن اعلام کردند. مواضع نامناسبی را با اظهارات تند اتخاذ کردند و برخی از اعضای آن مانند آقایان خاتمی، مجید انصاری، موسوی لاری، مرحوم محتشمی و… نیز در یک راهپیمایی غیرقانونی شرکت کردند که نشان داد این اقدامات خلاف قانون و رهبری است. همچنین پس از پایان انتخابات اولین جلسه را در دفتر خود در خصوص مسائل منتهی به اغتشاشات برگزار کردند و با سایر نامزدها تماس گرفتند و از آنها خواستند در تقلب ها و آشوب های بعدی اقدامات خود را هماهنگ کنند.

سجادیان افزود: آنها با توجه به تجربه ای که در فتنه 78 داشتند می خواستند وانمود کنند که جناح رقیب خود فضای امنیتی را برای انتخابات آماده کرده است و پیشنهاد کردند که کارکنان نیز برای مقابله با فضای امنیتی آماده شوند. از سوی دیگر برنامه ریزی کردند تا از اغتشاشات به گونه ای حمایت کنند که فضای عمومی شهر و خیابان ها آماده شود و با این هدف، مردم را در کف خیابان ها نگه دارند تا بتوانند از این فضا استفاده کنند. کمک جبهه آنها برای جشن آماده شده بودند اما در عین حال موظف بودند دائماً از تقلب صحبت کنند، موج سوم یاری نیوز را راه اندازی کردند، کمپین 88، مأموریتشان این بود که نیروی انسانی بیشتری داشته باشند تا برای جشن آماده شوند وگرنه هرج و مرج است. و خرابکاری

به گفته وی، این سیاستمداران بر این عقیده بودند که به هر قیمتی باید اصلاحات به حیات سیاسی و حوزه اجرایی کشور بازگردانده شود و اگر این کار انجام شود، رهبری مقتدری در جامعه نخواهند داشت. سوم، یاری نیوز و کارکنان قیطریه توانستند در صورت پیروزی با جشن گرفتن و در صورت شکست با اغراق در تقلب و هرج و مرج کار را دنبال کنند و با استفاده از رسانه ها نقش مهمی در براندازی نظام و ایجاد ارتباط با مردم داشتند. رسانه های خارجی و روزنامه های داخلی از تلاش دریغ نکردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید