دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بررسی حکم اخیر دادگاه شامل چه کسانی می شود؟

دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بررسی حکم اخیر دادگاه شامل چه کسانی می شود؟

روز جدید بر خلاف تحریف برخی رسانه ها، دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بررسی احکام متهمان از سوی بانک مرکزی منحصر به یک نفر نبوده و شامل سه نفر به نام های ولیله سیف (رئیس) و دو معاون وی احمد عراقچی و فرشاد می شود. حیدری ته تاکید کرد: برای این افراد حکم قهری صادر نکنید و مراقب باشید که اجبار صورت نگیرد.

پیش از این ولیولا سیف به اتهام مدیریت ضعیف ارز در ماه های پایانی سال ۹۶ و دخالت در بازار فردای به ده سال، احمد اراقچی به هشت سال و فرشاد حیدری به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

در همین حال داوود دانش جعفری، عضو شورای تشخیص، در نامه ای به رهبر معظم انقلاب، یادداشت هایی را در خصوص حکم صادره برای ولیوله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی، احمد اراجچی و فرشاد حیدری معاونان وی نوشت. ظاهراً وی در این نامه نوشته است که در سال های پس از انقلاب اسلامی، نظام ارزی کشور به دلایل مختلف شعله ور شده و در تمام این سال ها دستگاه های مسئول در بازار دخالت کرده اند. به گفته این کارشناس اقتصادی، در سال 96 پس از اقدامات نظامی دولت جدید آمریکا، بانک مرکزی به دستور مقامات ارشد و تحت نظارت دستگاه های امنیتی در بازار مداخله کرد و برق نبود.

دانش جعفری در نامه خود از مدیریت خواست تا با توجه به روال این سیاست در سال های گذشته، اسناد و سوابق استخدامی، دستور بررسی این تصمیم و ارجاع آن به دادگاه صالح را صادر کند.

رهبر معظم انقلاب در نامه ای از سوی دانش جعفری خطاب به آقای ایجای رئیس قوه قضائیه تاکید کردند که برای این افراد حکم کیفری صادر نشود و اعدام نشود.

دیدگاهتان را بنویسید