جواد لاریجانی: هیلاری کلینتون گفت ما باید ارتباطات خود را با جامعه روحانیت ایران بیشتر کنیم و بگوییم نترسید، ما اصلاً قصد اسلام نداریم. فقط شما اصرار به اعمال هیچ احکام اسلامی ندارید

جواد لاریجانی: هیلاری کلینتون گفت ما باید ارتباطات خود را با جامعه روحانیت ایران بیشتر کنیم و بگوییم نترسید، ما اصلاً قصد اسلام نداریم.  فقط شما اصرار به اعمال هیچ احکام اسلامی ندارید

محمدجواد لاریجانی می گوید: خانم کلینتون 4 هفته پیش سخنرانی کرد، کلینتون یکی از تاثیرگذارترین افراد در سیاست دموکراتیک آمریکاست. وی در اظهارات اخیر خود گفته است که باید ارتباط خود را با جامعه روحانیت ایران افزایش دهیم و به آنها بگوییم که نترسید ما نیت نداریم ما اسلام نداریم فقط اصرار به اجرای برخی احکام اسلامی در ایران نداشته باشید.

محمدجواد لاریجانی، رئیس موسسه تحقیقات دانش بنیادی می گوید: 4 هفته پیش خانم کلینتون سخنرانی کرد، کلینتون یکی از تأثیرگذارترین افراد در سیاست دموکراتیک در آمریکاست. ما اصلاً قصد اسلام نداریم، فقط اصرار به اجرای برخی احکام اسلامی در ایران نداشته باشید.

محمدجواد لاریجانی در گفت وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات اخیر گفت: از نگاه دشمن یعنی آمریکایی ها و غرب صهیونیستی – وقتی می گوییم غرب صهیونیستی، منظور ما این است که غرب با موتور صهیونیستی، در واقع صهیونیست ها موتور دشمنی با ما هستند – برای آنها حیاتی است که شاخ جمهوری اسلامی ایران را در هم بکوبد. تصور آنها از جمهوری اسلامی، ظهور قدرتی است که منافع آمریکا را به شدت تهدید می کند. نه اینکه ما با آنها می جنگیم، بلکه توسعه تفکر ما این است که نقشه آنها را در غرب آسیا به هم بزنیم.

در قیام اخیر، دشمنان مرتب برنامه ریزی کردند، یعنی نباید احساس کنید کار تمام شده و باید بخوابید، در واقع باید برای مراحل بعدی دشمن آماده باشیم.

اینکه ما توانستیم کف خیابان را برداریم موفقیت مهمی بود، به این معنا نیست که دشمن وارد فاز بعدی نمی شود. تصور من این است که تئوری آمریکایی ها و صهیونیست های غربی این بود که فشار اقتصادی بی هدف نیست، در واقع فشار اقتصادی و تحریم ها باید زندگی مردم را به مرز بیندازد، وقتی زندگی مردم به مرز می رسد باید با یک جرقه روشن شود. تئوری این بود که امروز همان لحظه است و در گروه‌های سیاسی مختلف درون، سیگنال‌هایشان یکسان بود.

نتیجه غرب این بود که اکنون زمان خوبی است و جرقه ای لازم است تا میلیون ها نفر را به خیابان بیاورند، سپس نیروهای تروریستی خود را فرستادند تا نهادهای دولتی را یکی پس از دیگری در این حجم عظیم میلیونی تصرف کنند و یک دولت سقوط کرد، در این قسمت پیدا شد تا پروژه بعدی مثل کوچک کردن ایران و دیگر نقشه های آنها را دنبال کند، این طرح کاملاً مشخص است که این یک طرح آمریکایی بوده است، اما این طرح شکست خورد. اما باید دید مرحله بعدی دشمن چیست».

وی در پاسخ به سوالی درباره تحلیل آینده گفت: «خانم کلینتون 4 هفته پیش سخنرانی کرد. کلینتون یکی از تأثیرگذارترین افراد در سیاست دموکراتیک در آمریکا است. او در آخرین اظهارات خود به سه مشکل اشاره می کند. یکی اینکه می گفت باید تماس هایمان را با جامعه روحانیت ایران بیشتر کنیم و به آنها بگوییم که نترسید، ما اصلاً قصد اسلام نداریم، فقط اصرار به اجرای برخی احکام اسلامی در ایران نداشته باشید. ایران. نکته دومی که کلینتون به آن اشاره کرد این بود که ما قصد سرنگونی جمهوری اسلامی را نداریم.

به نظر من آنها این کارها را انجام داده اند. حالا وقتی با برخی علما درباره اتفاقات اخیر صحبت می کنید، می گویند شما در مدیریت مردم کوتاهی کرده اید و کمبود داشته اید، وضعیت اقتصادی مردم خراب است. اما باید گفت در حوادث اخیر کسانی که در میدان بودند اکثراً اقشار ثروتمند جامعه بودند و فقرا و افراد تحت فشار در میدان نبودند. باید ببینیم مطالبات مردم در حوادث اخیر چه بوده است، نشنیدیم که حرفی از گرانی بزند، کسانی که به خیابان آمدند اصلا تحت فشار مطالبات مردم نبودند.

باید دید دشمنان چگونه و چرا این سخنان را وارد ذهن علما کردند. واضح است که آنها روی این موضوع کار کرده اند. در این قیام، حمله گسترده به اسلام بر هیچ چیز دیگری صورت نگرفت. در حوادث اخیر نه نظام اداری کشور مورد هجمه قرار گرفته است و نه قوه مجریه و نظام اقتصادی کشور. از توهین به نظام جمهوری اسلامی، امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) ابایی نداشتند و مساجد و حسینی ها را به آتش کشیدند و به رهبری توهین کردند.

به طور کلی، اسلام فقط برای روزگار آسان است، اسلام نیز برای روزگار سخت است. اگر اصلا زندگی سختی داریم باید از اسلام دست برداریم؟ اسلام همیشه راه خروج است.

دستاورد دشمن از حوادث اخیر چیست؟ برهنگی صرف؛ به نظر من این دستاورد بزرگی برای دشمنان است و بعد قدم های بعدی را برمی دارند و در این باره تئوری خواهند داشت.

بحث بی حجابی در اتفاقات اخیر دچار خلط شده است، در واقع اصل برهنگی برهنگی است نه بحث حجاب. حجاب حجت است اما حدود برهنگی در هر کشوری مشخص است و حجاب در هر کشوری حدی دارد. سخت ترین قوانین علیه برهنگی در آمریکا وجود دارد و امروزه اجرا می شود، اما میزان برهنگی آنها بستگی به نوع آنها دارد. مردم کشور ما فکر می کنند که همه در جهان غرب برهنه می شوند. من هفت یا هشت سال در برکلی که یکی از لیبرال ترین بخش های آمریکا و جهان غرب است، در میان آنها زندگی کرده ام. برهنگی حد بسیار شدیدی دارد. فرض کنید خانمی با لباس نامناسب به بانک مراجعه کند، ممکن است بانک از خدمت به آن خانم خودداری کند و بگوید لباس او نامناسب است.

گشت ارشاد نظریه درستی بود، یعنی برای اعمال محدودیت برهنگی، عده ای را آموزش دادیم که مؤدبانه تر و با رعایت اخلاق اسلامی به مردم تذکر دهند. جنبه های مثبت و خوب کشور ما زیر سوال رفت، در حالی که اینها چیزهای خوبی بود. در واقع در آمریکا همان پلیسی که دزد را می گیرد این زن را با لباس نامناسب می گیرد.

در یک شرکت هواپیمایی زنی را که لباس های تنگ پوشیده بود از هواپیما بیرون کردند و او به دادگاه شکایت کرد اما دادگاه به نفع آن شرکت هواپیمایی رای داد و گفت با این نوع لباس نمی توان وارد هواپیما شد.

در آمریکا، اگر فردی قسمتی از بدن خود را که خارج از پنجره خانه اش ممنوع است نشان دهد، شهروندان دیگر می توانند با پلیس تماس بگیرند و به پلیس بگویند که چرا خود را لو داده است.

بنابراین ما می خواهیم قوانینی برای محدود کردن برهنگی در کشور وجود داشته باشد، اما نحوه تعریف این محدودیت، البته، باید بر اساس سیستم خودمان تعریف کنیم، نه بر اساس لیبرال یا سکولار دموکراسی آمریکایی.

دیدگاهتان را بنویسید