رئیسی: چرا از کانال های مختلف به ما پیام می دهید که ما آماده گفتگو هستیم و قصد تضعیف آن را نداریم؟ ما شما را می شناسیم

رئیسی: چرا از کانال های مختلف به ما پیام می دهید که ما آماده گفتگو هستیم و قصد تضعیف آن را نداریم؟  ما شما را می شناسیم

رئیس جمهور با اشاره به استفاده دشمن از شعار آزادی، تصریح کرد: در کجای دنیا دیده اید که فرعون ها و استعمارگران به جامعه بگویند ذخایر و دارایی خود را نابود کنید، می گویند می خواهیم شما را آزاد و مستقل کنیم. معروفند که با شعارهای فریبکارانه ملت ها را بدبخت می کنند. کجای دنیا برای آزادی و حقوق بشر شعار نداده اند؟

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تشییع 200 شهید گمنام دفاع مقدس در تهران گفت: فاطمه عطار الگوی بشریت است و زندگی او پیشرفت ماست، هرچند شناخت شخصیت او کار سخت و پرهزینه ای است و فقط اولیای الهی می توانند. حقیقت فاطمی را بدانیم اما ما مردم. می توان با زندگی نامه فاطمه زهرا و گفتار و کردار و زندگی او آشنا شد.

وی سند حقانیت حضرت فاطمه (س) را شهادت ایشان عنوان کرد و گفت: فاطمه عطار شخصیتی بزرگ، تأثیرگذار و تحول آفرین در تاریخ است و پیامبر اسلام آمد تا تحولی در جامعه بشری و تحول تمدن ایجاد کند. پیامبر از مدینه العرب تا مدینه النبی.

رئیسی با اشاره به اینکه کسانی که طالب قوم گرایی، استبداد و خودخواهی هستند با آیات خود می خواهند جامعه را مخدوش کنند، گفت: فاطمه عطار رهبری است که می خواهد از جهان بشریت محافظت کند و میراث گرانبهای نبوی و میراث پیامبر را حفظ کند. حجاب از دهات باید صورت نفاق را کنار بگذارد و یکی از سلاح های او خطبه های آتشین اوست که جلوه ای از جهاد تبیین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از مردم نمی توانند انحرافات و اغتشاشات را به درستی درک کنند، گفت: فاطمه دید چه انحراف بزرگی در حال رخ دادن است، دست حسن را گرفت و زیر سایبان اشک ریخت و در مسجد النبی، نمازگزاران به او گفتند: تو بسیار گریه می کنی و آن گریه نفاق را آشکار کرد. از دیگر سلاح های فاطمه، اشک از چشمان او بود و در راه مبارزه با نفاق ایستاد و اولین شهید در مبارزه با نفاق، فاطمه علیها السلام است.

وی با اشاره به استفاده دشمن از شعار آزادی، تصریح کرد: در کجای دنیا دیده اید که فرعون ها و استعمارگران به جامعه می گویند ذخایر و دارایی خود را از بین ببرید، می گویند می خواهیم شما را آزاد و مستقل کنیم. معروفند که با شعارهای فریبکارانه ملت ها را بدبخت می کنند. کجای دنیا برای آزادی و حقوق بشر شعار نداده اند؟

با تأکید بر اینکه بی سواد کسی است که نداند در مقابل چه کسی بایستد و چشم دل ندارد و نمی تواند دوست و دشمن را تشخیص دهد. از جهل دور شده و امروز همان جهل قدیم است که با استفاده از آن استفاده می شد. رسانه و فناوری

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همان جاهلیت قدیمی فساد، بی عدالتی و خیانت را به دنبال دارد، گفت: ائمه اطهار(ع) باید پرچم مبارزه با دشمن و عدالت خواهی را به اهتزاز درآورند و این شهدا جان خود را به نام امام و در راه ولایت خواهند داد. اسلام برای حفظ وطن و ناموس و قرآن قرار داده اند.

رئیسی گفت: در اغتشاشات گذشته بین احزاب جنگ شد و همه آنجا بودند و استکبار با تمام قدرت به میدان آمد و نفاق و سلطنت و ضدانقلاب به میدان آمدند و عده ای که نبودند. رسماً در میدان شایعه سازی کرد و فضاسازی کرد تا امید مردم را تقویت کند.» یاس را برگرداند و قرآن نسبت به چنین سازندگان کیهانی هشدار می دهد.

وی بیان کرد: امام و مدیریت به وظایف خود عمل کرده اند و کاستی ها مربوط به نهادهای 43 سال گذشته است و مالکان باید این موضوع را توضیح دهند و کاستی ها مربوط به نظام اداری است. دشمن وقتی می خواهد به نظام حمله کند، خیمه نظام را به صورت عمودی نشانه می گیرد، زیرا این خیمه مقابل او می ایستد. عیوب مربوط به جاهایی است که کافران مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند.

رئیس جمهور خطاب به دهه 80 تصریح کرد: به دهه 80 و 90 بگویید این نظام رهبری در اداره ملت بی نظیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملاک نگاه به عملکرد است، گفت: خدا را شکر می کنیم که حضرت زهرا در بسیاری از زمینه ها عنایت کرده است. کشور ما خیلی پیشرفت کرده است و دلیل عصبانیت دشمن هم پیشرفت هایی است که در سایه تحریم ها و فشارها داشته ایم.

ایشان خطاب به دشمنان فرمودند: چرا از مجاری مختلف به ما پیام می دهید که ما حاضریم صحبت کنیم و قصد تضعیف نداریم اما شما را می شناسیم. آغوش ملت به روی فریب خوردگان باز است، اما ما به خائنان رحم نمی کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه ملت ما عزم خود را برای حرکت در مسیر موفقیت جزم کرده است، گفت: نه می توانیم به عقب برگردیم و نه توقف کنیم، راهی جز پیشرفت نداریم. ملت ایران به رهبری امام خامنه ای تصمیم گرفت در این راه پیش برود، ما حق بازگشت نداریم و جوانان دهه 80 و 90 ما این پیشرفت را ادامه می دهند و از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) آموختیم که با امید زندگی کنید و با دشمنان خود روبرو شوید.

رایضی با بیان اینکه ناامیدی آلفای دشمن و منکرات است و باید امیدوار بود، گفت: رشوه، فساد، تبعیض، بی عدالتی و انقیاد دشمن و تسلیم شدن مسائلی است که باید به آن توجه شود. نگذارید ارزش ها کم رنگ شود و از ولایت و رهبری حمایت نکنید.

وی به مخالفان تصریح کرد: ما را دوقطبی های دروغین قرار ندهید. دوگانگی ما استقلال و وابستگی و آزادی و آزادی است. آنچه ملت ما را به جاودانگی شهدا گره می زند انسجام و وحدت است و شما نمی توانید انسجام و اتحاد ما را بشکنید. هرکس بخواهد وحدت ملی را از بین ببرد به سمت دشمن رفته است و رهبری اصلاح طلب است.

رئیس جمهور تاکید کرد: وضعیت اقتصادی باید با مشارکت مردم تغییر کند و تورم و نرخ ارز با مشارکت مردم کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید