کاخ سفید: سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده است. ما دیپلماسی را ترجیح می دهیم / مهم است که کانال های گفتگو باز باشد / ما همچنان بر مهار رفتار بی ثبات کننده ایران متمرکز هستیم

کاخ سفید: سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده است.  ما دیپلماسی را ترجیح می دهیم / مهم است که کانال های گفتگو باز باشد / ما همچنان بر مهار رفتار بی ثبات کننده ایران متمرکز هستیم

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، با تاکید بر لزوم جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای، گفت واشنگتن همچنان بر محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه متمرکز است.

سخنگوی کاخ سفید با تاکید بر لزوم عدم دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای، گفت واشنگتن همچنان بر محدود کردن فعالیت‌های ایران در منطقه متمرکز است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب تاکید کرد که سیاست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ثابت و بدون تغییر است.

ژان پیر در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده با ایران صحبت کرده است و کانال های ارتباطی بین دو کشور چیست، گفت: “مهم است که کانال های گفتگو باز باشد.” .

در روزهای اخیر برخی رسانه های غربی گزارش های غیرمستندی از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و آمریکا درباره آنچه توافق موقت بر سر برنامه هسته ای خواندند منتشر کردند که از سوی تهران و واشنگتن به شدت تکذیب شد.

به گزارش سایت کاخ سفید، او توضیح داد: «فقط تکرار می‌کنم که سیاست ما در قبال ایران تغییر نکرده است. ما همچنان بر مهار رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران از طریق فشار، هماهنگی نزدیک با متحدانمان و کاهش تنش در منطقه متمرکز هستیم.»

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: این شامل تضمین این است که ایران هرگز به سلاح هسته ای دست پیدا نکند. ما در دو سال گذشته در مدیریت این امر ثابت قدم بوده ایم. بنابراین، ما همواره فعالیت های غنی سازی ایران را به دقت رصد خواهیم کرد.»

پس از روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور آمریکا و اعلام تمایل خود برای بازگشت به برجام، در پایان دولت دوازدهم، مذاکراتی برای احیای برجام بین ایران و گروه 1+4 و به طور غیرمستقیم بین ایران و ایران انجام شد. آمریکا و 6 دور مذاکره انجام شد که در این زمینه به دلیل ناکامی های آمریکا نتیجه ای حاصل نشد.

بر این اساس، ژان پیر با بیان اینکه واشنگتن دیپلماسی با ایران را ترجیح می دهد، گفت: این امر هم مورد تاکید وزارت خارجه آمریکا و هم رئیس جمهور آن کشور است.

وی همچنین تاکید کرد: «اما ما با هماهنگی کامل با شرکا و متحدان خود در حال آماده شدن برای همه گزینه ها و موارد احتمالی هستیم. این [سیاست] این نیز تغییر نکرده است.”

دور جدید مذاکرات در روز پنجشنبه 13 اوت 1401 در وین آغاز شد و تا 17 مرداد ادامه یافت و پس از آن اعلام شد که رایزنی ها و تماس ها با هماهنگ کننده و سایر طرف ها ادامه خواهد یافت. در این مدت پیام ها به صورت غیر مستقیم و از طریق واسطه ها رد و بدل می شد.

بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز شامگاه چهارشنبه با اشاره به اینکه ایران و آمریکا به توافق مبادله زندانیان نزدیک شده‌اند، گفت: تهران نیز برای دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای جدی است.

دیدگاهتان را بنویسید