واکنش کاخ سفید به گزارش وال استریت ژورنال درباره همکاری نظامی ایران و روسیه: نگران کننده است/ ما از منافع ملی خود در برابر هر تهدیدی دفاع می کنیم

واکنش کاخ سفید به گزارش وال استریت ژورنال درباره همکاری نظامی ایران و روسیه: نگران کننده است/ ما از منافع ملی خود در برابر هر تهدیدی دفاع می کنیم

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه گفت که واشنگتن در حال ارزیابی محتوای این گزارش است، اما این گونه گزارش ها به طور کلی “هشدار کننده” هستند. وی ادامه داد: ما هر کاری که ممکن است انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که از منافع امنیت ملی ما در منطقه خاورمیانه به درستی محافظت و محافظت می شود، از جمله در برابر هرگونه تهدید سایبری.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه گفت که واشنگتن در حال ارزیابی محتوای گزارش است، اما این گونه گزارش ها به طور کلی “هشدار کننده” هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که همزمان با گسترش همکاری های نظامی ایران و روسیه، پوتین به جمهوری اسلامی کمک می کند تا به قابلیت های نظارت دیجیتال پیشرفته دست یابد.

کربی در یک کنفرانس خبری تلفنی ادامه داد: ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که از منافع امنیت ملی ما در منطقه خاورمیانه به درستی محافظت و محافظت می شود و این شامل هر گونه تهدید سایبری می شود.

این مسئول رسانه ای کاخ سفید در ادامه به «همکاری عمیق و رو به رشد روسیه و ایران» اشاره کرد و گفت: این همکاری با ارسال چند صد پهپاد ایرانی به پوتین آغاز شد تا «او بتواند به کشتار اوکراینی ها ادامه دهد».

به گفته کربی، واشنگتن در آن زمان هشدار داد که این رابطه می تواند یک خیابان دو طرفه باشد و روسیه به دنبال راه هایی برای کمک به ایران برای گسترش توان نظامی جمهوری اسلامی در منطقه خواهد بود.

جان کربی ادامه داد، واشنگتن در عین حال گفت که همکاری ایران با روسیه در همه جهات رشد خواهد کرد که شاید نمونه ای از آنچه در این گزارش آمده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید