منافع ما در خطر است. منافع استکبار جهانی مبهم می شود/ ایران از حقوق عمومی خود محروم نیست


ساعت: 17:28
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855171

علیرضا اسلامی کارشناس مسائل سیاسی گفت: توقیف کشتی های یونانی پیام استکبار جهانی بود که هر وقت منافع ما در معرض تهدید قرار می گیرد، منافع آنها مبهم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اسماعیلی کارشناس سیاسی در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی با اشاره به شهادت صیاد خدایی بیان کرد: در خصوص انتقام گیری شهید خدایی می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران بهترین کار را انجام داده است چرا که با توجه به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب و مقام معظم رهبری – فرماندهان ارشد نظامي انقلاب اسلامي، حيفا و تل‌آويو موشك‌هايي در دسترس دارند و پهپادهاي ايران اسلامي وجود دارد و آنچه براي رژيم جعلي صهيونيستي بيش از هر چيز خطرناك‌تر و ترسناك‌تر است، ناامني كشورهاي منطقه است. این رژیم اشغالگر

وی افزود: در واقع ترور افسران صهیونیست در منطقه پیام روشنی برای سران آن دارد: پروژه عادی سازی روابط اسرائیل با منطقه شکست خورده و با اشراف اطلاعاتی و ظرفیت عملیاتی انقلاب اسلامی، این رژیم شکست خورده است. بدون امنیت، در داخل مرزها، نه خارج از مرزهای دروغین.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مجموع می توان نتیجه گرفت که تغییر مسیر دولت که مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، تنها در سیاست داخلی نیست، بلکه این تغییر رفتار دولت ایران در روابط با کشورهای منطقه با همسایگان و مقابله هوشمندانه با استکبار نیز کاملا مشهود است.

وی بیان کرد: سیاست اعلامی و اجرایی انقلاب اسلامی در سیاست خارجی، مقاومت در برابر استکبار و پاسخ قاطع به زورگویی و تهدید در حدی است که این رویکرد در تسخیر دو کشتی یونانی، انتقام شهید صیاد هدی و قبل از آن. در حمله موشکی ما همان اسد را دیدیم و …

اسماعیلی تصریح کرد: نکات مهم و تاکیدی در این رویکرد را می توان به شرح زیر خلاصه کرد: اولاً این رویکرد مبنای قرآنی دارد و ثانیاً مرام ائمه انقلاب اسلامی مؤید این دیدگاه و تأکید بر توصیه های مقام معظم رهبری است. رهبر انقلاب، ایشان هوشمندانه و قاطعانه در مقابل تهدید و زور ایستادگی کردند و خواهند بود و ما افسرده شده ایم، هزینه های بسیار بیشتری داده ایم.

وی گفت: همانطور که می بینیم وقتی مقتدرانه در مقابل دزدی نفت ایران می ایستیم و محموله نفتی آنها را تصاحب می کنیم، مجبور می شوند توقیف کشتی نفتی ما را لغو کنند، بنابراین این تغییر دیدگاه و تغییر دولت در سیاست خارجی این نوید را می دهد. اعاده صلابت بین جمهوری اسلامی ایران در نظام بین الملل است که یقیناً در تمامی ابعاد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در رفع تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ما مؤثر خواهد بود.

اسماعیلی گفت: پس از تسخیر نفتکش جمهوری اسلامی با محموله 700 هزار بشکه ای نفت، سپاه پاسداران با تسخیر نفتکش های یونانی درس خوبی از استکبار جهانی داد.

وی گفت: توقیف کشتی های یونانی پیامی به استکبار جهانی بود که هر زمان که منافع ما به خطر بیفتد، منافع آنها نامشخص خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه دست به تهاجم نزده است، گفت: اقدامات ما همیشه در پاسخ به شرارت طرف مقابل بوده است، اما آنقدر اقتدارگرا بوده که توانسته اند ترور را در خلیج فارس و آب های منطقه متعادل کنند. بین المللی به نفع ایران

وی گفت: در توقیف نفتکش یونانی یک پیام راهبردی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران هشدار می دهد که در صورت حمله به محموله های نفتی خود، متجاوز را چندین برابر معمول مجازات خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه سایر کشورها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران از حقوق عامه مردم محروم نخواهد شد، اذعان داشت: اگر با حمایت کشورهای استعماری مانند آمریکا اقدام کنند باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران ایران با او مخالفت خواهد کرد.»

وی با تاکید بر اینکه این اقدام جمهوری اسلامی ایران درس عبرت به دشمن داد، گفت: این اقدام عزت و اقتدار کشور را در عرصه دریایی به همگان نشان داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید