روزنامه جمهوری اسلامی: برخی با پیشرفت مذاکرات، منافع خود را در خطر می بینند

روزنامه جمهوری اسلامی: برخی با پیشرفت مذاکرات، منافع خود را در خطر می بینند

روز جدید : بررسی صفوف مخالفان خارجی مذاکره با برجام و مقایسه آنها با مخالفان داخلی این مذاکرات لحظه بسیار قابل تاملی را نشان می دهد که می تواند درس عبرت باشد. یکی از محرک ترین لحظات برای بورژوازی این است که صهیونیست ها و رهبران ارتجاع عربی با بورژوازی مخالفت کردند و اکنون مخالف احیای بورژوا هستند و عمدتا ترامپ را تشویق کردند که آمریکا را از بورژوازی بیرون کند. . برخی از مخالفان داخلی برجام دقیقاً همان مسیری را طی کرده اند که اپوزیسیون خارجی.

جمهوری اسلامی می نویسد: «عده ای با پیشرفت مذاکرات، منافع خود را در خطر می بینند و ممکن است عده ای بخواهند برای تسریع در نتیجه مذاکرات، اصول، آرمان ها یا منافع کشور و ملت را نادیده بگیرند. “

هر دو ایده اشتباه هستند و مذاکره کنندگان نباید تسلیم هر یک شوند.

اظهارات و اقدامات مسئولان سیاست خارجی و سازمان انرژی اتمی کشورمان در روزهای اخیر نشان می دهد که در وین با هماهنگی تصمیم گیران و مسئولان در مذاکره با برجام، زمینه را برای توافق در وین آماده می کنند.

اقدام داوطلبانه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در تاسیسات هسته ای کرج و سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص لغو تحریم ها دو نمونه از این اقدامات و سخنان است.

اکنون که تیم مذاکره کننده برجامی کشورمان مصمم به حل اختلافات و احیای برجام و رفع تحریم ها با حمایت همه جانبه و یکپارچه کارکنان نظام است، همه باید از این کمیته حمایت کنند. ایرادات صوری و شفاهی و بازگشت به گذشته افراد و مواضع متقابل آنها در شرایط فعلی نه تنها مفید نیست بلکه مضر است. هیچکس انتظار ندارد برای احیای برجام و رفع تحریم ها اصول، مصالح و منافع کشور و ملت زیر پا گذاشته شود. تیم مذاکره کننده برجامی اصلا چنین قصدی ندارند. راه حل نظام حل اختلافات موجود، احیای بردجام و رفع تحریم ها، حفظ اصول، آرمان ها، منافع و مصالح کشور و ملت است. این تصمیم درستی است که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد و مذاکره کنندگان می توانند با درایت و در نهایت با عزت به آن برسند.

نگاهی به صف مخالفان خارجی مذاکره با برجامی و مقایسه آنها با مخالفان داخلی این مذاکرات نکته بسیار تحریک کننده ای برای تامل دارد که می تواند درس عبرت باشد. یکی از محرک ترین لحظات برای بورژوازی این است که صهیونیست ها و رهبران ارتجاع عربی با بورژوازی مخالفت کردند و اکنون مخالف احیای بورژوا هستند و عمدتا ترامپ را تشویق کردند که آمریکا را از بورژوازی بیرون کند. . برخی از مخالفان داخلی برجام دقیقاً همان مسیری را طی کرده اند که مخالفان خارجی خود دارند و اکنون نیز مانند آنها با احیای برجام مخالف هستند. بهانه هایی مانند اینکه چرا با نصب دوربین در تاسیسات کرج موافقت کردید و از تحریم های برجامی صحبت می کنید، اگرچه ظاهر و لعاب خوبی دارند، اما اساساً جوهره همسطح شدن با مخالفان خارجی احیای برجام را دارند و هدف اصلی این است. برای جلوگیری از لغو تحریم ها

دلیل اصلی این است که هر دو گروه از لغو تحریم ها رنج می برند. مخالفان داخلی برجام، همان تاجران تحریم هستند، حتی اگر ظاهرشان خلاف این را نشان دهد و مخالفان خارجی برجام نیز مخالف مقتدر بودن و حل مشکلات بین المللی جمهوری اسلامی ایران هستند.

از سوی دیگر ترامپ نیز با احیای برجام و لغو تحریم ها مخالف است و این دو گروه در این موضوع با ترامپ همسو هستند. اگر دلیل دیگری جز همسویی ترامپ داخلی با دونالد ترامپ و ترامپ خارجی برای درستی مسیر انتخاب شده توسط تیم مذاکره کننده برجامی وجود نداشت، همین همسویی برای اثبات لزوم پیمودن این مسیر کافی بود.

دیدگاهتان را بنویسید