دیوان محاسبات به دنبال تبدیل منابع عمومی به منافع عمومی است.


ساعت: 18:35
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836983

مدیرکل هماهنگی امور استان های دیوان محاسبات:

اکبری گفت: تلاش می کنیم منابع عمومی با کیفیت بهتری را برای منافع عمومی فراهم کنیم تا در زندگی مردم برجسته و موثر باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; روح الله اکبری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با دستور تودیع و ارائه رئیس کل دیوان محاسبات استان با اشاره به سیاست های استانی و منطقه ای دیوان محاسبات کشور گفت: منابع عمومی را در منافع عمومی برای تأثیرگذاری بر زندگی مردم

وی افزود: تلاش می کنیم منابع عمومی با کیفیت بهتری را برای منافع عمومی فراهم کنیم تا در زندگی مردم برجسته باشیم.

اکبری با بیان اینکه یکی از محورهای کاری دیوان، برنامه بودجه محور است، گفت: چشم انداز 25 ساله آمایش سرزمین تصویب شده که یکی دیگر از محورهای برنامه هفتم توسعه است.

مدیرکل هماهنگی امور استان های دیوان محاسبات کشور گفت: انتصاب رؤسا در مأموریت جدید دیوان محاسبات به گونه ای است که استفاده از آنها برای نظارت همسو با تحولات است.

وی با بیان اینکه سیاست دیوان در قبال روسای دستگاه های اجرایی مشورتی و همدلی است، خاطرنشان کرد: در کنار تلاش روسای دستگاه های دولتی با سیاست مشورتی، تلاش می کنیم منابع توجیهی نداشته باشند.

اکبری با بیان اینکه 3 نوع حسابرسی در دیوان محاسبات داریم، افزود: استان زنجان یکی از استان های پیشرو در حسابرسی عملکرد است.


* مشکل واحد تولیدی جراحان با روند خوبی در وزارت دادگستری پیگیری می شود

گلمرضا بازگشا، مدیرکل سابق دیوان محاسبات کشور نیز گفت: یکی از ارکان سنجش و ارزیابی دیوان محاسبات کشور به دلیل تعدد پرونده های قضایی است که اکنون این رویه تغییر کرده است.

وی افزود: در عین حال استان زنجان با تلاش و همکاری مسئولان استانی با دیوان محاسبات کشور با کمترین تعداد دعاوی در سال 96 جزو 3 استان برتر کشور شد.

بازگشا گفت: معمولاً روال این بود که منابع درآمدی استان شناسایی و به اطلاع مسئولان استانی و مدیران ارشد استانی برسد که آنها نیز پیگیری کردند.

مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان زنجان گفت: همکاری و هماهنگی لازم را بین ناظران استانی داشتیم تا با موازی کاری مواجه نشویم.

وی افزود: به همه دستگاه ها کمک کرده ایم تا از اعتبارات ملی نهایت استفاده را ببرند چرا که منابع استان محدود بوده است. ما همچنین به رفع موانع رسیدگی به کار سازمان‌های غیردولتی و کاهش بیکاری در استان کمک کرده‌ایم.»

بازشاه گفت: مشکلات واحد تولیدی سرگین بافت توسط وزارت دادگستری به خوبی در حال رصد است و گزارشی از دیوان محاسبات استان درخواست شد که ارائه کردیم.


* دستورات رهبر انقلاب پیگیری حرکت دستگاه های اجرایی است

محمدمهدی رضوانی فر، مدیرکل جدید دیوان محاسبات کشور در این نشست با اشاره به جایگاه دیوان محاسبات کشور گفت: .

وی با بیان اینکه تدوین کنندگان قانون اساسی نگران وجود نهاد نظارتی بودند، افزود: اختیارات برون بودجه ای دیوان محاسبات در قانون اساسی آمده و از این رو با استفاده از امکانات قانونی پیش می رویم.

رضوانی فر با اشاره به محور «دادگاه فناورانه و انسان محور» خاطرنشان کرد: فناوری به معنای استفاده از فناوری و نظارت است که نیازمند همکاری دستگاه ها است و انسان محوری به معنای مشارکت افکار عمومی در فرآیند اجراست که اعتماد ایجاد می کند.”

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه بیش از 20 سال است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ها جنبه اقتصادی لحاظ شده است، گفت:

وی گفت: تمرکز سفارشات وی در سال های اخیر بر اقتصاد بوده است. تا زمانی که اقتصاد بهبود نیابد، همه چیز نمایشی است.»

رضوانی فر گفت: دیوان محاسبات کشور باید در کنار دستگاه های اجرایی نقش تسریع کننده داشته باشد نه اینکه جلوی آن را بگیرد.

در پایان این جلسه از زحمات و خدمات غلامرضا بازگشا (مدیرکل سابق دیوان محاسبات کشور زنجان) تقدیر و محمدمهدی رضوانی فر به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات کشور در زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید