در سال جاری دیوان محاسبات کشور مشمول حقوق کارکنان نظام نشده است

ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785793

سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: سامانه ثبت حقوق و مزایا علیرغم تکلیف قانونی در سال 1400 اطلاعاتی مبنی بر پرداخت 1400 از دیوان محاسبات کشور بارگذاری نکرده و وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان اداری و استخدامی کل کشور در واکنش به اطلاعیه روابط عمومی دیوان محاسبات کشور در پاسخ اعلام کرد: در مورد حقوق و مزایای 1400 دیوان محاسبات کشور اطلاعاتی بارگذاری نشده است. و سامانه ثبت مزایا طبق قانون آخرین اطلاعات وارد شده باید به صورت ماهانه و با شش ماه تاخیر و مربوط به واریز اسفند ماه 1394 به دیوان محاسبات کشور در تاریخ 24/05/1400 باشد.

در متن این پاسخ آمده است:

با بازگشت به روابط عمومی دیوان محاسبات، بار دیگر و این بار با جزئیات بیشتر به اطلاع ملت شریف ایران می رسانیم؛ بررسی گاهشماری اطلاعات سامانه ثبت حقوق و درآمد موید عدم بارگذاری اطلاعات حقوق و مزایای 1400 از دیوان محاسبات کشور است. آخرین اطلاعاتی که طبق قانون باید به صورت ماهانه انجام شود با شش ماه تاخیر و مربوط به پرداخت اسفند ماه سال 1394 به دیوان محاسبات کشور در تاریخ 24/05/1300 می باشد که توسط کارشناس امور مالی بارگذاری شده است. از 1400 / 5.30 توسط بالاترین نهاد مالی دستگاه نهایی شد. همچنین گزارش سامانه حاکی از آن است که کاربر محترم دیوان محاسبات کشور با شش ماه تاخیر و در تاریخ 06/06/1300 اقدام به بارگذاری اطلاعات مربوط به فروردین 1400 دیوان محاسبات کشور به دلیل عدم موفقیت در سامانه نموده است. جهت رفع مغایرت های اعلام شده توسط کارشناس آپلود کننده مالی. ، امکان تایید قطعی وجود ندارد و لذا مجددا تاکید می شود که طبق برنامه تلویزیونی و علیرغم تکلیف قانونی در سال 1400 هیچگونه اطلاعی مبنی بر پرداخت 1400 به دیوان محاسبات در سامانه ثبت حقوق و دستمزد بارگذاری نشده است. درآمدها

در همین راستا یادآور می شود که بر اساس ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های مشمول آن ماده موظف به پرداخت حقوق، کمک هزینه، هزینه، کمک هزینه کار، پرداخت های غیر ماهانه و ناخالص ماهانه هستند. . مزایای اعم از مستمر و غیر دائم، نقدی و غیر نقدی. معادل ریالی) و سایر مزایا برای مقامات، روسا، مدیران و کارکنان منحصراً در صورتحساب حقوق و دستمزد منعکس شود و پس از ثبت نام در سامانه فوق، به نحوی که مبلغ هر ماهانه ناخالص پرداختی هر یک از افراد فوق بلافاصله در سامانه اطلاعات هر دستگاه ذکر شده است.

بنابراین اطلاعات پرداخت در سامانه ثبت حقوق و درآمد باید به صورت ماهانه انجام شود، ضمن اینکه اطلاعات مربوط به پرداخت حقوق و مزایا به دیوان محاسبات در ماه های مرداد 1395 لغایت بهمن 1395 با تاخیر چند ماهه و در تاریخ 1400/11/15 در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد شده و توسط مرجع عالی مالی نظام / ذیحساب دستگاه اجرایی نهایی می شود.

همچنین؛ طبق تبصره (1) ماده. (29) قانون برنامه ششم توسعه حساب کاربری قانون سامانه ثبت حقوق و مزایا به موجب نامه شماره 8600/10000 مورخ 1397/11/24 ریاست محترم دیوان محاسبات کشور به جناب آقای کیومرث داودی معاون فنی و فنی. معاونت حسابرسی در امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات راه اندازی شده و امکان بررسی کلیه اطلاعات درج شده در سامانه و گزارش این اطلاعات وجود دارد. این سازمان طی نامه شماره 1330/4000 مورخه 165/51/1400 دیوان محاسبات اعلام کرد که دیوان محاسبات به اطلاعات سامانه ثبت حقوق و دستمزد و درآمد در قالب وب سرویس دسترسی دارد.

تاکید سازمان اداری و کارگری کشور بر شفافیت بر اساس تکالیف مختلف قانونی، حقوق عمومی، پیگیری مجدانه رئیس جمهور و برنامه های دولت سیزدهم که به آن سازمان سپرده شده است. بنابراین، سامانه ثبت حقوق و مزایا به موجب هنر. (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه توسط این سازمان در مهلت قانونی سال 1396 و طی بخشنامه شماره 66111 مورخ 1397/10/18 به همراه دستورالعمل نحوه درج و ثبت اطلاعات پرداختی کارکنان تدوین شد. موضوع ماده مذکور به مراجع اجرایی ابلاغ و از مقامات اجرایی خواسته شد با مسئولیت بالاترین دستگاه مالی مجاز/حسابدار دستگاه اجرایی نسبت به درج، تکمیل و بررسی اطلاعات حقوق و درآمد در سامانه ثبت نام اقدام کنند. از حقوق و درآمد

متعاقباً طی بخشنامه شماره 336566 مورخ 1397/10/27 و اصلاحیه بعدی آن به شماره 578360 مورخ 1397/10/20 از دستگاه‌های اجرایی درخواست شد اطلاعات کلیه اقلام پرداختی را درج نمایند. توسط مسئولان، رؤسا و رؤسا در سامانه اطلاعات دستگاه خود، بلافاصله پس از ثبت نام در سامانه ثبت حقوق و غرامت موضوع ماده. در سامانه خود، اطلاعاتی را وارد و تکمیل کنند تا امکان دسترسی به دستگاه های نظارتی و عموم مردم فراهم شود.

با توجه به اقدامات انجام شده، هیات محترم وزیران با مصوبه 1397/07/28 مقرر می دارد کلیه دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به ثبت اطلاعات پرداختی مسئولین، مدیران، دستگاه های اجرایی و کارکنان خود طبق مقررات تعیین شده توسط این سازمان اقدام نمایند. عمل. همچنین بر اساس بند (2) آن مصوبه، آن سازمان موظف به نظارت بر ثبت پست های پرداختی کلیه مسئولان، مدیران، دستگاه های اجرایی و همکاران آنها در سامانه ثبت حقوق و مزایا بود.

در این راستا علاوه بر بخشنامه های صادره، در جلسات توجیهی برای ورود و تکمیل اطلاعات نمایندگان اجرایی شرکت کننده و دادن نام کاربری، پیگیری های متعددی در مکاتبات رسمی با سران محترم قوای سه گانه، کابینه رهبری انجام شد. و کلیه وزرا و رؤسای سازمانها به صورت مستقل انجام شد و در این خصوص گزارشات دوره ای به مراجع نظارتی ارائه شد.

در نهایت این سازمان با ارزیابی دغدغه و همکاری دلسوزانه دیوان محاسبات در جهت ارتقای عدالت و افزایش رضایت عمومی از حاکمیت قانون، آمادگی همکاری نزدیک برای رفع نواقص احتمالی را در فضای برادرانه و مشاوره دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید