دیوان محاسبات کشور گزارش ارزیابی عملکرد سازمان برنامه و بودجه را منتشر کرد


ساعت: 10:30
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919934

دیوان محاسبات کشور گزارش ارزیابی عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص مبادله تفاهم نامه ها را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات، ارزیابی این نهاد ناظر از اجرای سازمان برنامه و بودجه کشور نشان می دهد که این سازمان در مبادله تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور عمل نکرده است. نهادهای تابعه تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری (به استناد بند (الف) تبصره (19) قانون بودجه سال 1401.

بر اساس این گزارش، هیچ توافقی بین 66 نهاد اصلی مشمول بند اعتبارات هزینه ای رد و بدل نشده و هدف قانونگذار محقق نشده است. همچنین در زمینه وام های تملک سرمایه از 56 موسسه بزرگ تاکنون تنها 5 موسسه در 19 مورد مبادله قرارداد کرده اند که حدود 29 درصد است.

بر اساس این گزارش، تعداد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای متعلق به موسسات عمده 471 طرح است و تاکنون تنها 12 طرح مبادله توافق کرده اند.

بررسی اعتبارات هزینه ای تا پایان مرداد ماه و اعتبارات تملک سرمایه تا پایان شهریور 1401 نشان می دهد که از تعداد 2110 طرح تنها 23 طرح مبادله شده است.

با توجه به گذشت بیش از 9 ماه از سال جاری و تکلیف سازمان برنامه و بودجه کشور در دو ماهه نخست امسال مبنی بر تبادل تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی به عنوان برنامه مدون دستگاه ها. قوه مجریه برای هزینه اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای، عملیات سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه های اجرایی قطعی و قابل توجه است.

دیدگاهتان را بنویسید