دیوان محاسبات باید گزارش کسر بودجه را ارائه کند


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898719

رئیس شورای اسلامی در پاسخ به شهادت شفاهی محمد واحدی گفت: دیوان محاسبات در مدت یک ساعت فرصت دارد گزارش تفریغ بودجه را ارائه کند و در صورت وجود انحراف در اجرای بودجه باید در این خصوص قید شود. این گزارش.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 شهریور) گفت: همکاران ما در مجلس و کمیسیون تلفیق و بودجه تلاش زیادی برای تهیه و تصویب لایحه بودجه داشته اند و نباید از این تلاش ها غافل شد.

وی بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بودجه سنواتی در مرحله اجرا دارای مشکلاتی است و بدون توجه به روند بودجه مصوب، موضوعی در سفر استانی تصویب و اولویت بندی می شود.

نماینده مردم بجنورد در شورای اسلامی تصریح کرد: نظارت مجلس بر اجرای بودجه ضعیف است و می بینیم که برنامه و سازمان بودجه برخی بودجه ها را به نام اولویت و به جایی که می خواهند و تشخیص می دهند در اجرای آن جابجا می کنند. بودجه و توزیع آن

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی گفت: بیش از 100 نماینده طرحی را امضا کرده اند که موضوع کنکور در دستور کار مجلس قرار گیرد و لازم است به طرح هایی که دارای امضای زیادی است توجه شود. و آنها را در دستور کار مجلس قرار داد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اطلاعیه گفت: دیروز موضوع بودجه در کمیسیون رئیس مجلس مطرح شد و در اولین جلسه جلسه بعدی مجلس، دیوان محاسبات باید گزارش تفریغ بودجه را ارائه کند.

وی گفت: دیوان محاسبات یک ساعت فرصت دارد تا گزارش تخصیص بودجه را ارائه کند و در صورت وجود انحراف در اجرای بودجه باید در این گزارش به آن اشاره شود.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه باید بر اساس مصوبات مجلس و جداول بودجه عمل کند و در صورت تغییر در بودجه دیوان محاسبات باید به ما اطلاع دهد.

کلیباف گفت: در مورد کنکور نیز بحث و تبادل نظر کردیم و با توجه به اولویت هایی که در مجلس وجود دارد، توجه به این موضوع نیز در دستور کار هیئت رئیسه و مجلس است. این

دیدگاهتان را بنویسید