یکی از ارکان دیوان محاسبات، اساس دیوان است


ساعت: 20:15
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903146

سلطانی وش گفت: قطعا یکی از ارکان دیوان محاسبات در انجام ماموریت های خود قضاوت مردم است و البته پایین ترین سطح مردمی بودن گزارش های مردمی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلطانی مشاور رئیس اتاق حسابرسی کشور ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار متشکرم وی در بوشهر از تشکیل شورای مرکزی “امدادگران مردمی” اداره کل دیوان محاسبات استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: دوران مدیریت جدید دیوان محاسبات مصادف با دوران طلایی کشور و صدور بود. بیانیه گام دوم انقلاب.

مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: نیاز به تحول در حکمرانی موجب شده است تا در سطح نخبگان و جامعه درک و درک کنیم که برای رسیدن به هدف مورد نظر نیازمند تحولات جدی هستیم.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب کانون تحول است و مردم گفته اند که اساس حکومت داری بر اساس نسخه خبرگان در عرصه توسعه و پیشرفت است که در شرایط امروز باید دولت مقتدر و در کنار هم تشکیل شود. جامعه ای قوی است و اگر تعادل بین این دو به هم بخورد، پیشرفت حاصله نمی تواند

سلطانی وش ابراز کرد: قطعا یکی از ارکان دیوان محاسبات در انجام ماموریت های خود مردمی بودن دیوان است و البته پایین ترین سطح پایگاه مردمی گزارش های مردمی است.

مشاور رئیس دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: اگر گروه های خودجوش و مطالبه گر با اعمال قانونی ارتباط برقرار نکنند، شاهد خواهیم بود که متأسفانه مطالبات نه تنها پشتوانه و بازوی نظام می شود، بلکه چالش تلقی می شود. به مسیر حکمرانی خوب

وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی تشکیل همیاران عمومی اتاق حسابرسی، هدایت مراقبت و انرژی در مسیر درست در راستای پیشگیری از فساد و صیانت از بیت المال است.

مشاور رئیس دیوان محاسبات گفت: کمبود کارمند یکی از دغدغه های اصلی مدیریت جدید دیوان محاسبات است. حسابرسی عملکرد و حسابداری شرکت های دولتی از دیگر نکاتی است که توجه جدی دولت را در بودجه ریزی عملیاتی مبتنی بر عملکرد می طلبد.

وی بیان کرد: فناوری‌سازی اتاق حسابرسی محور دوم است. فن آوری به معنای استفاده از روش های جدید در فرآیند حسابرسی و نظارت است. متأسفانه بازنمایی برخی از فعالان و نخبگان به گونه ای است که تصور مردم از حکومت، گسترش لجام گسیخته فساد در کشور است که خلاف واقعیت است.

مشاور رئیس دیوان محاسبات در تشریح برخی از مسائل گفت: دیوان محاسبات به هر دلیلی حق ورود به بسیاری از شرکت های دولتی را ندارد و باید بستر قانونی این امر فراهم و امکان آن فراهم شود. ورود دادگاه در هر جایی که از بیت المال استفاده شود انجام می شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید