کار دیوان محاسبات به دلیل وجود قضاوت، امری دشوار و خطیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در اجلاس مدیران و معاونین اتاق حسابرسی استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به انجام ممیزی دقیق و صحیح، این کار را مهم دانسته و تصریح می کند: کار باید طبق قانون انجام شود و تفکیک قایل نشود. بین مردم چون محاسبه و حسابرسی کار امانت جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگر انسان کار خلافی کرد در وهله اول باید از او گذشت زیرا توجه و مدارا نسبت به مردم یک نکته ضروری است و از پیامبر(ص) نقل شده است که فرمود: «الرساله» یعنی آنان. احترام به مردم را در کنار پیام رسان بودن قرار دهید.

امام جمعه اصفهان به سیره امیرمومنان (ع) در برخورد با مردم به ویژه در پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: حضرت مردم را برای جمع آوری زکات می فرستاد و به آنها دستور می داد که اگر زکات دهنده اعلام کرد که زکات خود را می پردازد. زکات برای پذیرفتن فرد داده می شود و افرادی را که می خواهند زکات خود را بپردازند مجبور نکنید.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر حفظ آبروی مسلمانان و قانع نشدن به گزارش های افراد، تصریح کرد: آبروی مسلمانان باید حفظ شود و دستور قرآن این است که اگر گناهکار هستید پس بگذارید. معلوم است که مردم گرفتار جهل و سعادت می شوند.» «چه کردی؟ فرض نکنید و خودتان تحقیق کنید.

وی افزود: مطالعه واقعی گزارش ها برای رسیدن به حقیقت و اعتماد مهم است و فقط باید عادل را بپذیرید، عادل نیز فردی است که خدا و پیامبر را بشناسد و عقیده و عمل آن شخص درست باشد.

امام جمعه اصفهان وی کار محاسباتی را کار سختی عنوان کرد و ادامه داد: سختی آن به این دلیل است که می خواهی قضاوت کنی پس باید همه جوانب را سنجیده و بعد قضاوت کنی. به دیگران برای فروش

وی خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمود «اکثر آنها ایمان نمی آورند» یعنی اگر حریص هم باشی اکثر مردم ایمان نمی آورند پس اگر روزه و نماز انسان را نسازد. صدمه دیده و پذیرفته نمی شود، به این معنا که اثری که او وجود ندارد و گناه باعث می شود که اعمال نیک هیچ خاصیت سازنده ای نداشته باشد، روایت می گوید: «کسی که بین خود و خدا را اصلاح کند، خداوند آن چیزی را که بین او و بین اوست، اصلاح می کند. هر کس رابطه خود و خدا را اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردان نیز اصلاح می کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که دشمن روی آن تکیه می کند بحث انتخابات است به این معنا که می خواهد بداند تا چه حد. تحریم ها تاثیرگذار بوده است و مردم تا چه اندازه در دولت دچار تفرقه شده اند.

وی افزود: انتخابات یک اعلام رسمی است و اگر مشارکت کم باشد به این معناست که مردم گلایه دارند و بنابراین نباید به کار دشمن کمک کرد، در عین حال باید هم سختی ها و هم اتفاقات خوبی را دید اما یکی از خصوصیات برخی افراد.” این است که قضاوتشان قضاوت بچه گانه است، یعنی وقتی یک چیز بد می بینند همه خوبی ها را فراموش می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد به عدم وابستگی به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اشاره کرد و گفت: ایران کشوری وابسته بود اما الان کشوری است که به آن تکیه می کنند اما از طرفی کشورهای عربی که همه عرب هستند. و اهل سنت مانند مصر، لبنان، با وجود اینکه اردن انبارهای اسلحه دارد، آنها اجازه ندارند به مردم غزه سلاح بدهند و فقط انبار هستند.

امام جمعه اصفهان افزود: این یعنی مردم زنده نیستند و امیرالمومنان(ع) نیز می فرماید: «موت فی الحیات مکروه و الحیات فی الموتکم» پس شرعی عذر ندارد. آه که نمی خواهم رای بدهم زیرا این فتوای همه علما است.

امام جمعه اصفهان و دیوان محاسبات


آیا این خبر مفید بود؟