تا زمانی که انسان ها مسئول قضاوت هستند، خطاهایی در قضاوت وجود دارد


ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897769

داوران باید به صورت تیمی ارتقا یا تنزل رتبه پیدا کنند

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در خصوص شرایط داوری گفت: داوران باید با توجه به عملکرد خود مانند تیم های فوتبال ارتقا یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری و حقوق فوتبال درباره شرایط داوری گفت: تعداد داوران در دنیا محدود است و فراز و نشیب هایی برای آنها وجود دارد. اگر قاضی قضاوت صحیحی داشته باشد و شایستگی های خود را به خوبی نشان دهد به رده های بالاتر ارتقا می یابد و در صورت قضاوت اشتباه به لیگ پایین تر تنزل می یابد و در آنجا به ظلم ادامه می دهد. همه این سوالات مربوط به عملکرد داور است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر کمیته داوران فدراسیون فوتبال همواره برای استفاده از داوران سایر استان ها تحت فشار است و هیات ها نیز در این زمینه فشار مضاعفی ایجاد می کنند. مثلا برای معرفی یک داور به مردم باید از او در پخش زنده استفاده کرد تا به افکار عمومی معرفی شود.

این کارشناس داوری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که داور باید دیده شود، ما با استانداردهایی طرف هستیم که مربوط به اروپاست و شاید در کشور عظیمی مثل ایران نتوان همه آنها را اعمال کرد. مثلاً به دلیل گرد و غبار، هواپیما در استانی اجازه فرود ندارد و طبیعی است در چنین شرایطی از استان های همجوار برای اعزام داور استفاده می شود.

فرمود: مادامی که مردها قاضی هستند، در قضاوت خطا می شود. داوری که از صبح سر کار است و مشکلات زیادی دارد، طبیعی است که نمی تواند با تمرکز و آرامش کامل بازی کند. از طرفی تصاویر بهتر شده است و با نصب وسایل مختلف زمین فوتبال از زوایای مختلف قابل مشاهده است اما داور نمی تواند از این وسایل استفاده کند و فقط بر اساس آنچه می بیند قضاوت می کند.

کارشناس حقوقی کشورمان درباره شایعات مطرح شده درباره برکناری رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال گفت: بر اساس اصل 26 قانون اساسی، عزل روسای کمیسیون ها باید در هیات رئیسه مطرح شود. . از سوی دیگر کمیته داوران از اساسنامه خود که توسط فیفا صادر شده است عمل می کند که در آن به صراحت اشاره شده است که یکی از اعضای هیات مدیره باید رئیس کمیته داوران باشد و همچنان بر همان اساس و طبق قانون با وی رفتار می شود.

طبق قوانین موجود رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال نباید در هیچ یک از ادارات فوتبال منصوب شود، اما خداداد افشاریان به عنوان سرپرست تیم فوتبال کوگیلویه و بویراحمد فعالیت می کرد و این تعارض خلاف قانون است. و باید دید در این راستا چه اقداماتی از سوی فدراسیون فوتبال انجام خواهد داد

دیدگاهتان را بنویسید