اسرائیل نگران همکاری نظامی ایران و روسیه است


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904796

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه اوکراین بر ترس مجدد تل آویو از افزایش همکاری های ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المیادین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر ترس این رژیم از همکاری نظامی روسیه و ایران تاکید کرد و اعلام کرد که علیرغم امتناع از فروش تسلیحات به کیف، تل آویو همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می دهد.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، یایر لاپید شامگاه پنجشنبه در گفتگوی تلفنی با دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین گفت: اسرائیل از همکاری نظامی روسیه و ایران آشفته است.

خبرگزاری صهیونیستی «والا» نیز گزارش داد که لاپید در آن تماس تلفنی به کولبا اطمینان داد که موضع تل آویو حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

گفت و گو بین لاپید و کولبا به دنبال نامه ای است که کیف چند روز پیش به تل آویو ارسال کرد و در آن رسماً از سامانه های دفاع هوایی برای کمک به مقابله با حملات مشکوک روسیه با استفاده از پهپادها و موشک های بالستیک ساخت ایران درخواست کرد.

این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که وی پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی RTVI گفته بود: ما معتقدیم که روابط روسیه و ایران یک مشکل جدی نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است. تعامل روسیه با ایران تمام جهان را تهدید می کند.

لازم به ذکر است در حالی که بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرده بود که تل آویو به کیف سلاح نمی فروشد و تمایلی به شرکت در جنگ اوکراین ندارد، رسانه های یهودی گزارش دادند که یک اسرائیلی شرکت صنایع امنیتی به ارتش اوکراین سیستم‌های ضد پهپاد فروخته‌شده با قابلیت رهگیری پهپادهای جنگی را ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید