وضعیت نظامی اوکراین به نفع روسیه است/ KF در عرصه نظامی گیر کرده است


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843136

یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با دانا از اتفاقات اخیر اوکراین می گوید:

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اصولا مشاهدات میدانی از جنگ روسیه و اوکراین نشان می دهد که ارتش اوکراین و مردم آن در مقابله با روسیه ناتوان هستند.

«مهدی خانعلی زاده» کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا; وی پس از بازگشت از اوکراین با تحلیل دورنمای جنگ روسیه و اوکراین گفت: وضعیت نظامی اوکراین بر خلاف رسانه های غربی در عرصه نظامی به نفع روسیه است، بنابراین روس ها بر هر نقطه از اوکراین که بخواهند حکومت می کنند. جنگ ها کنترل منطقه را به دست گرفتند.

وی با اشاره به قدرت نظامی روسیه در اوکراین گفت: اصولاً مشاهدات میدانی از جنگ روسیه و اوکراین نشان می دهد که ارتش اوکراین و مردمش توانایی مقاومت در برابر روسیه را ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه با وجود پیروزی نظامی روسیه در اوکراین، شرایط در عرصه سیاست و دیپلماسی متفاوت است، خاطرنشان کرد: مشاهدات نشان می دهد روسیه در معادلات سیاسی در جنگ با اوکراین شکست خورده است.

حنعلی زاده با تاکید بر اینکه روسیه قصد دارد از برنامه نظامی برای ارعاب دولت اوکراین استفاده کند و آن را وادار به عقب نشینی کند، تاکید کرد: هدف روسیه این بود که KIF را مجبور به پذیرش شرایط مسکو کند، اما مقاومت سیاسی اوکراین روسیه را در عرصه سیاسی شکست داد.

وی گفت: روسیه در حال تلاش برای رسیدن به اهداف خود در جنگ با اوکراین در جبهه نظامی است. او آگاه است که نمی تواند از نظر نظامی با روسیه مخالفت کند.

زلنسکی در بیانیه اخیر خود گفت که پایان جنگ روسیه و اوکراین تنها از طریق دیپلماسی و گفتگوی سیاسی امکان پذیر است. دولت اوکراین می داند که باید به ابزارهای سیاسی متوسل شود. چرا؟ چه کسی نمی تواند در برابر قدرت نظامی روسیه بایستد.

حنالی زاده با بیان اینکه اگر اوکراین موفق شود آمریکا را مجبور به پذیرش برخی از شروط روسیه کند، می توان به پایان جنگ بین دو کشور امیدوار بود، گفت: در غیر این صورت روسیه به زودی بندر اودسا را ​​تصرف کرده و بر منطقه مسلط خواهد شد. روابط اوکراین با این کشور دریای سیاه را به طور کلی نابود خواهد کرد که وضعیت اوکراین را بحرانی‌تر و بحران غذایی در جهان را جدی‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید