اسرائیل به آلمان: شما گزینه نظامی علیه ایران دارید/ آلمان به اسرائیل: نه به اعدام

اسرائیل به آلمان: شما گزینه نظامی علیه ایران دارید/ آلمان به اسرائیل: نه به اعدام

وزیر خارجه آلمان: در آلمان در مدسا می آموزیم که اسرائیل جز یک بار در تاریخ خود مجازات اعدام را اجرا نمی کند و آن هم علیه آدولف آیشمن بوده است.

اسرائیل از آلمان خواست تا اقدامات جدی تر و قاطع تری علیه ایران و برنامه هسته ای آن اجرا کند.

این موضع را وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آلمانی خود در برلین بیان کرد.

به گزارش الجزیره، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت که کشورش و اسرائیل در مورد “تداوم تشدید تنش های هسته ای” ایران نگرانی مشترک دارند.

الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل نیز گفت: اکنون زمان مناسبی برای اقدام علیه ایران است، زمان مناسبی برای تحقق هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وزرای خارجه آلمان (آنالنا بربوک) و اسرائیل (الی کوهن) در پایان کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین – عکس: رویترز رویترز/آنگرت هیلسه

وزیر خارجه آلمان

یا کوهن ادامه داد: دو طرح برای مقابله با ایران وجود دارد. رفع مجازات(ها) و قرار دادن گزینه های نظامی روی میز. اکنون زمان مناسبی برای کار روی این دو برنامه است.

وزیر خارجه اسرائیل همچنین از آلمان خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا ثبت کند.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر دوستی کشورش با اسرائیل گفت که برلین به مسئولیت های خود در قبال امنیت اسرائیل پایبند است و اسرائیل همیشه می تواند روی این تعهد حساب کند.

وی در این زمینه به اقدامات آلمان در حوزه سیاست خارجی از جمله در موضوعات مرتبط با ایران اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: رژیم ایران نه تنها شهروندان را به وحشتناک ترین شیوه ها سرکوب می کند، بلکه ثبات منطقه را نیز تهدید می کند.

آنالنا باربوک افزود: آنچه ما را متحد می کند نگرانی از تشدید تنش های هسته ای از سوی ایران و دیگر اخبار اخیر درباره غنی سازی بسیار بالای اورانیوم ایران است. هیچ توجیه مدنی معقولی برای این درجه بالای غنی سازی وجود ندارد. ایران نباید بمب هسته ای داشته باشد.

هشدار آلمان به اسرائیل: نه به اعدام

وزیر خارجه آلمان از طرح اسرائیل برای اعدام فلسطینیان انتقاد کرد و آن را “اشتباهی بزرگ” خواند.

اخیرا کمیته امور قانونی کابینه اسرائیل طرح اعدام فلسطینیان را تصویب کرد. این طرح توسط حزب “قدرت یهود” به رهبری شخصیت افراطی ایتامار بن غافیر “وزیر امنیت داخلی” ارائه شد.

بر اساس این طرح، فلسطینیانی که حملات ضد اسرائیلی انجام دهند به اعدام محکوم خواهند شد.
در حال حاضر، احکام اعدام در دادگاه های اسرائیل صادر نمی شود.

به گزارش تارنمای بخش عربی رویترز و شبکه TRT، وزیر امور خارجه آلمان (آنالنا بربوک) در حضور همتای اسرائیلی خود گفت: ما به طور ویژه نگران طرح اجرای مجازات اعدام هستیم.

وزرای خارجه آلمان (آنالنا بربوک) و اسرائیل (الی کوهن) در پایان کنفرانس مطبوعاتی مشترک در برلین – عکس: رویترز رویترز/آنگرت هیلسه

در اسرائیل، تنها در یک مورد، سیستم قضایی اسرائیل حکم اعدام صادر کرده است و آن یکی از مقامات عالی رتبه دولت آلمان هیتلری بود. «آدولف آیشمن» به دلیل جنایات جنگی جنگ جهانی دوم علیه یهودیان در اسرائیل محاکمه شد و در سال 1962 به اعدام محکوم و اعدام شد.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: در آلمان در مدسا می آموزیم که اسرائیل مانند هر کشور دیگری در معرض تهدید تروریسم است، اما جز یک بار در تاریخ خود از مجازات اعدام استفاده نمی کند و آن هم علیه آدولف آیشمن بوده است.

وی افزود: این همواره دلیل قانع کننده ای برای دفاع از اسرائیل در برابر انتقادات ناعادلانه در صحنه بین المللی بوده است.

آنالنا بوربوک توضیح داد: ما قاطعانه با مجازات اعدام مخالفیم و در تمام دنیا درباره آن صحبت می کنیم. در آمریکا، ژاپن، ایران و عربستان سعودی. سراسر دنیا. برخی از کشورها پس از اثبات این که اعدام عامل بازدارنده نیست، این رفتار وحشیانه را متوقف می کنند.

وزیر خارجه آلمان همچنین از طرح دولت نتانیاهو برای بازنگری در سیستم قضایی اسرائیل ابراز ناخرسندی کرد.

وی گفت: منکر این نیستم که ما خارج از اسرائیل نگران برخی قوانین در اسرائیل هستیم. از جمله ارزش هایی که ما را به هم پیوند می دهد، حمایت از مبانی قانونی مانند استقلال دستگاه قضایی است.

بر اساس این طرح که دولت اسرائیل به دنبال تصویب و اجرای آن است، پارلمان اسرائیل می تواند با رای گیری و تایید آن تصمیمات دیوان عالی اسرائیل را لغو کند.

منتقدان می گویند این طرح استقلال قوه قضاییه اسرائیل را تضعیف می کند. علاوه بر این، دولت و پارلمان می توانند بر قوه قضاییه مسلط شوند، زیرا در اسرائیل کابینه اکثریت پارلمانی دارد و می تواند طرح خود را علیه قوه قضاییه از طریق تصویب مجلس اجرا کند.

طرح اصلاحات قضایی اسرائیل در چند ماه گذشته باعث تظاهرات و اعتراضات خیابانی گسترده در شهرهای اسرائیل علیه این طرح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید