کاخ سفید: مذاکرات در وین همچنان ادامه دارد/ نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا خیر

کاخ سفید: مذاکرات در وین همچنان ادامه دارد/ نمی‌دانیم به توافق می‌رسیم یا خیر

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا روسیه می تواند به حضور در مذاکرات وین ادامه دهد، به فاکس نیوز گفت. پاسخ داد: دیپلماسی، روابط خارجی پیچیده است. گفت و گوهای ایران با روسیه نمونه آن است.

ساکی در ادامه ادعاهای مستمر غرب علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گفت: ما معتقدیم و معتقدیم که اکثریت جامعه جهانی معتقدند که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای به نفع منافع ملی ما و منافع جهانی ماست.

او گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، تنها در صورتی با توافق موافقت می کند که این توافق خوب باشد. اما ما تلاش ترامپ برای خروج از برجام را داریم و آنچه دیده ایم عدم شفافیت است.

او با اشاره به نگرانی‌ها در مورد پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در برجام، نگران است که ایران در دستیابی به تسلیحات هسته‌ای به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد، اگرچه چنین ادعاهایی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید نشده است. این به نفع ما نیست.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: روسیه یکی از اعضای گروه 1+5 است آنها نقش اجرایی داشته اند. این موضوعی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم و در این مذاکرات مطرح شد.

او گفت: «ما نمی دانیم که به توافق برسیم یا نه. مذاکرات ادامه دارد و ما همچنان در حال پیگیری و بررسی این مذاکرات هستیم.

ساکی در پاسخ به درخواست ایران مبنی بر اینکه ایالات متحده اطمینان حاصل کند که در این زمینه وجود دارد، گفت: «فکر می‌کنم اگر به توافقی برسیم که بایدن آن را منافع ملی آمریکا می‌داند، البته آنچه را که باید از طریق کنگره انجام شود، بررسی خواهیم کرد». نه خروج از شورای امنیت اما برخی موضوعات نهایی وجود دارد که در حال مذاکره است. ما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید