کاخ سفید: ترجیح ما در مورد ایران دیپلماسی است، اما باید دید آیا احیای برجام واقعاً قابل دستیابی است یا خیر.

کاخ سفید: ترجیح ما در مورد ایران دیپلماسی است، اما باید دید آیا احیای برجام واقعاً قابل دستیابی است یا خیر.

روز جدید کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: همانطور که بارها از این مجمع اعلام کرده‌ایم ترجیح ما دیپلماسی در این راستا است، اما باید دید آیا توافق (بازگرداندن برجام) است یا خیر. واقعا قابل دستیابی است یا نه این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد. تلاش برای دیپلماسی

سخنگوی کاخ سفید با تکرار ادعاهای مطرح شده علیه برنامه هسته ای کشورمان گفت: رئیس جمهور آمریکا ترجیح می دهد مسیر دیپلماتیک را برای مقابله با مشکل هسته ای ایران در پیش بگیرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید صبح امروز (پنجشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعاهای واشنگتن علیه ماهیت برنامه هسته ای ایران را تکرار کرد و گفت اولویت دولت بایدن در برخورد با این موضوع دیپلماسی است.

به گزارش سایت رسمی کاخ سفید، ژان پیر به این ادعاهای بی اساس پرداخت و افزود: رئیس جمهور بایدن بارها گفته است که متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و این تعهد او از ابتدا بوده است.

وی همچنین گفت: ایران مجهز به سلاح هسته‌ای برای نیروهای ما و متحدان ما در منطقه بسیار خطرناک‌تر است. رئیس جمهور از هر وسیله ای برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خصمانه خود گفت: همانطور که بارها از این تریبون اعلام کرده ایم ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است اما باید دید آیا واقعاً می توان به توافق (احیای برجام) دست یافت یا خیر. . این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد. تلاش برای دیپلماسی

هفته گذشته، جمهوری اسلامی ایران خلاصه نهایی خود از متن پیش نویس توافقنامه از سرگیری برجام را به هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای ارائه کرد تا آمریکا پس از بررسی پاسخ خود را به آن بدهد.

مقامات ایرانی بر این باورند که پاسخ آنها به ایده‌های جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آنچه امروز به عنوان متن پیش‌نویس توافقنامه معرفی شد، راه‌گشا است.

پس از دریافت خلاصه ایران از اتحادیه اروپا، مقامات اروپایی و فرانسوی نسبت به پاسخ نهایی ایران واکنش مثبت و آینده‌نگر نشان دادند و گاهاً پیشنهادات ایران را «منطقی»، «سازنده» و «دلگرم‌کننده» اعلام کردند.

بر اساس آنچه رسانه‌های غربی به نقل از مقامات اروپایی و غربی گزارش داده‌اند، خلاصه ایران بیشتر بر موضوعات باقی‌مانده مربوط به تحریم‌ها و ضمانت‌های تعاملات اقتصادی متمرکز است و درباره موضوعات باقی‌مانده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهران پیشنهاد جدیدی ارائه کرده است. مطرح نکرده است به این معنا که آنچه را که در پروژه توافق شده است می پذیرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شب گذشته از دریافت پاسخ دولت آمریکا به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره حل و فصل مسائل باقی مانده در مذاکرات برجام خبر داد. تحریم ها از طریق هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات عصر چهارشنبه در وین.

کنعانی اعلام کرد: بررسی تفصیلی نظرات طرف آمریکایی آغاز شده است و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی ها نظر خود را در این زمینه به هماهنگ کننده مذاکرات اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید