اسلام: قصد غنی سازی بیش از 60 درصد نداریم / فعالیت های ما مطابق مقررات آژانس است

اسلام: قصد غنی سازی بیش از 60 درصد نداریم / فعالیت های ما مطابق مقررات آژانس است

روز جدید : رئیس سازمان انرژی اتمی می گوید ایران قصد غنی سازی بیش از 60 درصد ندارد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با اسپوتنیک گفت: اگر ایران نتواند برجام را احیا کند و تحریم های آمریکا علیه تهران لغو نشود، آیا ایران اورانیوم را بیش از 60 درصد غنی می کند؟ وی تاکید کرد: خیر.

وی گفت: هدف از برنامه هسته ای ایران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی کالاهای خاص است.

اسلامی گفت: تمامی فعالیت های هسته ای ما مطابق توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

به گزارش ایسنا، هفتمین دور مذاکرات ایران و گروه 5+4 در وین برای احیای برجام و لغو تحریم های آمریکا علیه ایران پس از چند روز رایزنی مستمر و دشوار روز جمعه 13 آذرماه به پایان رسید. در این دور از رایزنی‌ها، طرف‌های مذاکره موفق شدند به دو پروژه برای احیای برجام دست یابند که شامل پیشنهاداتی است که منافع ایران را تامین می‌کند.

علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده ایران پس از این دور از رایزنی ها در وین گفت: هفته گذشته در جریان مذاکرات رفع تحریم ها و اقدامات هسته ای به دو سند بر اساس موضع و مبنا ایران برخورد کردیم که گفت وگوها در سال جاری آغاز می شود. وین در آینده نزدیک

انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات در وین برای دوشنبه (26 دسامبر) برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید